Genesys rondt acquisitie van Interactive Intelligence af en wordt wereld's leidend bedrijf voor omnichannel customer experience oplossingen

SAN FRANCISCO, 2 december 2016 /PRNewswire/ -- Genesys(®) (www.genesys.com/uk [http://www.genesys.com/uk]), wereldwijd leider in omnichannel customer experience [http://www.genesys.com/uk/solutions/customer-experience] en contact center oplossingen [http://www.genesys.com/uk/solutions/contact-center-modernization] heeft de eerder aangekondigde acquisitie [http://www.genesys.com/uk/about-genesys/newsroom/news/genesys-to-acquire-interactive-intelligence] van Interactive Intelligence afgerond.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160915/408485LOGO [http://photos.prnewswire.com/prnh/20160915/408485LOGO]

Genesys en Interactive Intelligence hebben beiden onderscheidende customer experience oplossingen ontwikkeld, zoals onderkend door alle toonaangevende analisten, en met elkaar in hoge mate aanvullende portfolio's. Met deze samenvoeging kan Genesys klanten ondersteunen van ieder formaat, uit iedere branche en waar ook ter wereld met het compleetste beschikbare portfolio in de cloud en on-premise. Genesys heeft nu meer dan 10.000 klanten in meer dan 100 landen en faciliteert meer dan 25 miljard klantinteracties per jaar.

'Met deze aankondiging breekt voor Genesys een nieuw tijdperk aan in customer experience," zegt Paul Segre, CEO van Genesys. "De combinatie van Genesys en Interactive Intelligence vormt de grootste innovatieve leider die puur gericht is op het leveren van buitengewone klantervaringen. We heten het team van Interactive Intelligence van harte welkom."

Tom Eggemeier, president van Genesys, voegt daar aan toe: "We zijn vooral blij dat we onze missie kunnen versnellen om een iconisch bedrijf te zijn voor onze medewerkers en klanten. Deze combinatie positioneert Genesys in het komende tijdperk als een top-50 werkgever met voor onze branche leidende netpromoter score, het beste meetinstrument voor customer satisfaction. We zullen de beste oplossingen blijven aanbieden, ondersteunen en in investeren, waaronder PureCloud®, Communications as a Service℠ (CaaS) en Customer Interaction Center(TM) (CIC) naast onze eigen Genesys-producten."

Met het afronden van de transactie blijft Paul Segre als CEO zorgen dat de klanten, partners en medewerkers de allerbeste ondersteuning krijgen. Het hoofdkantoor van Genesys blijft in Daly City (California) met belangrijke kantoren in Indianapolis (Indiana) en Durham (North Carolina).

Zoals afgesproken bij de overname ontvangen de aandeelhouders van Interactive Intelligence $60,50 per gewoon aandeel dat zij bij het sluiten in bezit hadden met een totale transactiewaarde van ongeveer $ 1,4 miljard. Door het afronden van de transactie is Interactive Intelligence niet meer beursgenoteerd en vormen de gewone aandelen geen onderdeel meer van de Nasdaq.

Voor meer informatie over de afronding van de acquisitie bezoek www.genesys.com/uk/interactiveintelligence [http://www.genesys.com/uk/interactiveintelligence].

Over Genesys

Genesys® faciliteert elk jaar meer dan 25 miljard van werelds beste customer experiences. Wij zetten de klant centraal bij alles wat we doen en geloven met heel ons hart dat fantastische customer engagement [http://www.genesys.com/uk/solutions/contact-center-modernization] leidt tot fantastische bedrijfsresultaten. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op het #1 customer experience platform [http://www.genesys.com/uk/platform-services] voor het realiseren van omnichannel customer journeys [http://www.genesys.com/uk/platform-services] die voorbijgaan aan silo's en bouwen aan langdurige relaties. Met een sterke reputatie in innovatie en de wens altijd de eerste te zijn is Genesys het enige bedrijf dat door topanalisten als 'Leader' wordt erkend in zowel cloud als on premise customer engagement solutions. Bezoek www.genesys.com/uk [http://www.genesys.com/uk]. Kom in contact met Genesys via Twitter [https://twitter.com/Genesys], Facebook [https://www.facebook.com/Genesys/], YouTube [https://www.youtube.com/Genesys], LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/genesys] en het Genesys blog [http://uk.blog.genesys.com/].

Contact:Chris NguyenGenesyschris.nguyen@genesys.com [mailto:chris.nguyen@genesys.com]+1 650.466.2230

Lisa Hawes or Sarah KoniniecSterling Communicationsgenesys@sterlingpr.com [mailto:genesys@sterlingpr.com]+1 408.395.5500



Photo: https://photos.prnewswire.com/prnh/20160915/408485LOGO


Genesys


Web site: http://www.genesys.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234