Arkema rondt overname van Den Braven af

COLOMBES, Frankrijk, December 1, 2016 /PRNewswire/ --

Arkema heeft op 1 december de overname afgerond van Den Braven, een leider in hoogwaardige afdichtingsmiddelen voor isolatie en bouw in Europa. Deze overname met veel toegevoegde waarde bevestigt de ambitie van Arkema op lange termijn voor Bostik, en zet de ontwikkeling van de divisie High Performance Materials door.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161128/443130 )

Den Braven biedt een uitgebreid assortiment oplossingen voor het lijmen en afdichten in de professionele bouw en industrie sector. Het bedrijf heeft een jaarlijkse omzet van ongeveer EUR 350 miljoen (schatting voor 2016) en ongeveer  1.000 medewerkers. Met deze overname versterkt Bostik het aanbod voor de sectoren isolatie en bouw aanzienlijk. Ook ontstaat er een wereldwijde leider in hoogwaardige afdichtingsmiddelen dankzij de uitmuntende geografische, technologische en commerciele overeenkomsten tussen de twee groepen.
"We zijn verheugd het Den Braven-team te verwelkomen. Hun baanbrekende technologie, hoogwaardige industriele vestigingen en door klanten erkende kennis zijn alle activa die we binnen Bostik zullen blijven ontwikkelen en uitbouwen. We hebben er veel vertrouwen in dat dit nieuwe platform voor groei onze grote ambities in afdichtingsmiddelen zal ondersteunen," verklaarde Vincent Legros, Executive Vice President van Bostik.
Deze overname is een duidelijke illustratie van de strategie van Arkema voor verdere versterking van het profiel van de groep en vermindering van de kapitaalintensiteit.
De integratie van Den Braven biedt belangrijke synergieen, getaxeerd op ten minste EUR 30 miljoen, en moet vanaf 2017 bijdragen aan de winst per aandeel en contante geldstromen. Dit vertegenwoordigt een nieuwe mijlpaal voor het bereiken van de ambitie voor Bostik op lange termijn.
Arkema, ontwerper van materialen en innovatieve oplossingen, vormt materialen en creeert nieuwe toepassingen die prestaties van de klant versnellen. Ons evenwichtige zakelijke portfolio omvat materialen met hoge prestaties, industriele specialiteiten en oplossingen op het gebied van coating. Onze wereldwijd erkende merken behoren tot de leiders in de markten die we bedienen. In 2015 bedroeg de jaaromzet EUR 7,7 miljard. We hebben wereldwijd ongeveer 19.000 werknemers in dienst en we zijn actief in bijna 50 landen. Actieve betrokkenheid bij al onze belanghebbenden staat bij ons hoog in het vaandel. Onze onderzoekscentra in Noord-Amerika, Frankrijk en Azie richten zich op vooruitgang in producten op biologische basis, nieuwe energie, waterbeheer, elektronische oplossingen, lichte materialen en licht ontwerp, efficientie en isolatie thuis. Ga voor het laatste nieuws naar http://www.arkema.com

Photo:

Arkema

CONTACT: CONTACTPERSOON VOOR DE PERS: Véronique Obrecht,+33-1-49-00-8841, veronique.obrecht@arkema.com; INVESTEERDERSRELATIES:Sophie Fouillat, +33-1-49-00-86-37, sophie.fouillat@arkema.com; FrançoisRuas, +33-1-49-00-72-07, françois.ruas@arkema.com

PR Newswire