Dyade maakt 'Beste schoolbestuurder & schoolleider' bekend

Op donderdag 24 november 2016 vond de 10-jarig jubileum editie van de Dyade Bestuursbokaal plaats tijdens het seminar 'Onderwijs Ontregelt!' op De Erasmus Universiteit te Rotterdam. Tijdens deze dag werden de prijzen voor beste schoolbestuurder en beste schoolleider 2016 uitgereikt. Toon Kuijs nam de prijs voor beste schoolbestuurder mee naar huis terwijl de prijs voor beste schoolleider naar Jasmijn Kester ging.

Voor het eerst dit werd de verkiezing 'Beste schoolbestuurder/schoolleider van Nederland' georganiseerd. Frank Tromp (Algemeen Directeur Dyade) over de verkiezing: "Goed leiderschap maakt het verschil voor leerkrachten en leerlingen en is een basisvoorwaarde voor goed onderwijs. Het zorgt er voor dat leerkrachten optimaal in hun werk worden ondersteund, wat uiteindelijk ten goede komt aan de opleiding en ontwikkeling van kinderen en jongvolwassenen. Juist hierom heeft Dyade Onderwijs Executives besloten een verkiezing te organiseren waar we de beste schoolleider en de beste schoolbestuurder van Nederland zullen kiezen én eren".

Naar aanleiding van een oproep voor de beste schoolbestuurder/schoolleider kwamen ruim 300 nominaties binnen. Na een streng selectieproces bleven hieruit 10 genomineerden (4 bestuurders en 6 schoolleiders) over. Aan de hand van een online- en plaatselijke stemronde kwamen Toon Kuijs (beste schoolbestuurder) en Jasmijn Kesters (beste schoolleider) als winnaars uit de bus.

Beste schoolbestuurder van Nederland: Toon Kuijs (Stichting VierTaal)
Al bijna 40 jaar is Toon Kuijs werkzaam in het Nederlandse onderwijs. Tijdens zijn carrière is hij o.a. werkzaam geweest als docent, schooldirecteur, onderwijsinspecteur, onderwijsadviseur en schoolbestuurder. Sinds mei 2015 is Toon werkzaam als directeur-bestuurder bij Stichting VierTaal in Amsterdam.

Toon Kuijs over zijn verkiezing als 'Beste schoolbestuurder van Nederland 2016': "Mijn waardering voor deze nominatie is zo groot. Het is geweldig dat we binnen een jaar al zoveel hebben kunnen bereiken. Alle medewerkers en regiodirecteuren bedankt."

Beste schoolleider van Nederland: Jasmijn Kester (Vathorst College)
Sinds anderhalf jaar is Jasmijn Kester rector op het Vathorst College. Het begon met een versnelde pabo-opleiding, ervaring op een Rotterdamse binnenstadschool, als docente Nederlands, conrector en rector. Een bevlogen carrière, waarin de rector van het Vathorst College veel extra zijwegen heeft genomen om innovatief en eigentijds onderwijs vorm te kunnen geven.

Jasmijn Kester over haar verkiezing als 'Beste schoolleider van Nederland 2016': "Ik voel me ontzettend gewaardeerd en dat zorgt ervoor dat ik dagelijks mag groeien en bloeien binnen mijn school. Ik heb alle waardering voor de schoolleiders die tegen de stroom in durven te roeien. Schoolleiders mogen nog meer gebruik maken van de ruimte die er is zodat we het onderwijs nog mooier kunnen maken."

Over Dyade
Dyade is de grootste dienstverlener in het onderwijs en ondersteunt onderwijsinstellingen met raad en daad bij de financiële en personele administratie en bij de bedrijfsvoering. Hierdoor kan de schoolleiding meer aandacht geven aan de leercultuur, aan docenten, ouders, leerlingenresultaten en leermiddelen. Dit is belangrijk voor een goede school, goede docenten en goed onderwijs.
Dyade is een organisatie waar meer dan 200 professionals dagelijks onderwijsorganisaties ondersteunen bij de bedrijfsvoering. De omzet per medewerker laat de afgelopen jaar een sterke stijging zien. De klanttevredenheid is de afgelopen jaren gestegen naar een 8,1.
Dyade investeert continu in de verbetering van de bedrijfsvoering in het onderwijs en meer specifiek in de ontwikkeling van diegenen die zich bezighouden met de bedrijfsvoering van het onderwijs. Om dit mogelijk te maken is recent Dyade Onderwijs Executives opgestart als dé partner in het onderwijs op het gebied van werving, selectie en interim-management.

Geplaatst in:

Perswoordvoerder: Herman de Wild, 030-6305626, herman.de.wild@dyade.nl