Grolsch geeft winterseizoen een eigen bier

Nieuwe Grolsch Winterbok vanaf aankomende week verkrijgbaar

De harten van bokbierliefhebbers gaan aankomende week ongetwijfeld sneller kloppen. Grolsch brengt namelijk een nieuw bokbier op de markt: Grolsch Winterbok, met de zachtzoete kruidige smaak van honing en speculaas. Deze Winterbok betreft een speciale editie bokbier die uitsluitend de komende wintermaanden verkrijgbaar is. Met deze Winterbok geeft Grolsch nu ook het winterseizoen een eigen bier. Want wat het weer de komende maanden ook is, het is weer... om te genieten. Met de bokbieren van Grolsch!

De smaak van de winter
Grolsch Meesterbrouwer Guy Evers: "Ik heb me laten inspireren door de typerende smaken van het winterseizoen. Deze Winterbok kenmerkt zich dan ook door een volle smaak met tonen van honing, kaneel, gember en kruidnagel. Het heeft een toegankelijk karakter en een zachte geur. Net als de andere Grolsch bokbieren wordt Winterbok traditioneel ondergistend gebrouwen."

Grolsch Winterbok is een koperkleurig bokbier dat zich door de uitgesproken smaak goed laat combineren met ambachtelijke beenham, zoete desserts en rijpe kazen. Grolsch Winterbok is vanaf 28 november aanstaande op tap verkrijgbaar in Grolsch horeca en in 3 x 30cl verpakking in supermarkten en slijterijen.

Het is weer om te genieten
In de lopende najaarscampagne 'Het is weer om te genieten' koppelt Grolsch haar bokbieren expliciet aan de weersomstandigheden. Niets gaat namelijk boven een Rijke Herfstbok na het trotseren van een herfststorm, een Gerijpte Herfstbok na het fietsen door een najaarsbui of een heerlijke Winterbok bij de openhaard. Dat alles met in het achterhoofd: wat het weer ook is, het is weer om te genieten. De campagne is te zien op TV, in de bioscoop, in print, op de winkelvloer en online.

Ieder seizoen een eigen bier
Consumenten en horecaondernemers willen steeds vaker nieuwe smaken en belevingen proberen. Grolsch speelt daarop in met een breed assortiment aan speciaalbieren, ieder met een eigen smaak. Met het Wisseltapprogramma biedt Grolsch de horecaondernemer de mogelijkheid om ieder seizoen een ander bier op de tap te zetten: Lentebok, Zomerweizen, Herfstbok en Winterbok.

Geplaatst in:

Koninklijke Grolsch N.V.
Koert van 't Hof
Afdeling Corporate Affairs
Corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 11 oktober 2016 is Grolsch een dochteronderneming van Asahi Group Holdings.

Over Asahi
Asahi Group Holdings is een internationaal opererende Japanse onderneming met een portfolio bestaande uit bier, sterke dranken, frisdranken en voeding. Asahi streeft ernaar nieuwe waarden te creëren om indrukwekkende momenten te delen met mensen over de hele wereld. Asahi ('rijzende zon') is in 1889 gestart als Osaka Beer Brewing Company door Komakichi Torii met het doel om een origineel Japans bier te brouwen. In 1987 werd Asahi Super Premium Dry geïntroduceerd, hetgeen de groei van Asahi in zowel Japan als op de internationale markten enorm heeft versterkt. Asahi is marktleider in Japan, heeft een sterke positie op vele internationale markten en is actief in het uitbouwen van deze internationale positie. Meer informatie: http://www.asahigroup-holdings.com/en/.

Koninklijke Grolsch NV

Enschede