Voorverkoop Solar Weekend van start en festivalthema bekend

EINDHOVEN - De voorverkoop voor Solar Weekend 2017 is gestart. Op de camping- en weekendkaarten geldt alleen deze maand een korting van respectievelijk twintig euro en veertien euro. Er is een beperkt aantal Early Bird Tickets beschikbaar. In de voorbije jaren verkocht het festival steevast uit. Ook maakt de organisatie vandaag het thema bekend: Game on!. Aan de hand van het thema wordt het festival jaarlijks door ruim achthonderd creatieven en kunstenaars aangekleed.

Net als vorig jaar zakt Solar Weekend stevig in de prijs voor 3 en 4 Day Holiday Tickets. Dit kalenderjaar krijgt de bezoeker een korting van twintig euro op de campingkaarten. Weekend Tickets gaan met een korting van veertien euro de deur uit. Wel is er maar een beperkt aantal kaarten verkrijgbaar, dus wie profiteren wil van de korting, moet er op tijd bij zijn. Solar Weekend verkocht de afgelopen jaren steevast uit.

Inschrijvingen Creatief starten medio december
Ook dit jaar wordt Solar Weekend weer door tal van creatieven en collectieven opgebouwd. Met Built on Creativity als merkbelofte ontstaat er in Roermond ieder jaar een creatief schouwspel dat zijn gelijke niet kent. Prachtige bouwwerken, intieme kleinkunst, hilarisch theater en komische spellen: Solar Weekend is méér dan muziek alleen.

Game on!
Als kapstok voor alle ideeën heeft Solar Weekend ieder jaar een ander thema. Dit jaar is dat 'Game on!'. Met het thema wil de organisatie mensen uitdagen om vooral elkaar uit te dagen. Solar Weekend 2017 wordt één groot spel, vol knotsgekke uitdagingen, maffe wedstrijdjes en energieke en creatieve uitspattingen. Maar hoe het er precies uit gaat zien, dat is aan de bouwers, kunstenaars en creatieven zelf. Wie mee wil bouwen aan Solar Weekend, kan zich vanaf december inschrijven via de website van het festival.

Solar Weekend vindt volgend jaar plaats van donderdag 3 tot en met zondag 6 augustus aan De Maasplassen in Roermond. Weekendkaarten zijn verkrijgbaar voor Euro65, 3 Day Holiday Tickets voor Euro95 en 4 Day Holiday Tickets voor Euro115. Tickets zijn verkrijgbaar via de website van Solar Weekend.

Noot voor de redactie, niet ter publicatie:
Voor vragen m.b.t. tot Solar Weekend kunt u contact opnemen met:

Victor Verstraelen
Communicatie Solar Weekend