Meer dan helft Nederlandse fashion webshops doen aan Black Friday

Het fenomeen Black Friday is vanuit Amerika over komen waaien naar Nederland en is naar ongekende hoogte gestegen. Tijdens Black Friday profiteren consumenten van scherpe aanbiedingen bij (online) winkeliers. Onderzoek van BlackFriday-Online.nl wijst uit dat Black Friday in 2015 bijna 3 keer zo populair was als in 2014 en Black Friday 2016 zal alles gaan overtreffen. Door de toenemende buitenlandse invloeden en de behoefte aan meer acties, zal dit jaar meer dan 50% van de actief adverterende fashion webshops een speciale 'Black Friday actie' houden.

Op de vrijdag na Thanksgiving veranderen webshops in tijdelijke outlets, waardoor Black Friday 2016 op 25 november een kortingsparadijs belooft te worden. BlackFriday-Online.nl verzamelt alle online deelnemers en biedt consumenten daarmee het volledige overzicht van beschikbare kortingen.

Black Friday geeft in Amerika het startsein voor het winkelseizoen om kerstinkopen te gaan doen. Winkeliers stunten met grote kortingen, om zoveel mogelijk klanten naar hun winkels te trekken. Bovendien zijn er winkels die al om 03:00 uur openen, om de lange rijen wachtende mensen netjes over de dag te kunnen verdelen.

"We zien dat steeds meer Amerikaanse webshops ook in Nederland actief zijn. In navolging van hen doen dit jaar meer dan 50% van de actief adverterende Nederlandse kleding- en woonwinkels mee aan de traditionele grote kortingen op Black Friday. Kortingen van 30% of 50% zijn geen uitzondering op deze vrijdag net voor de dure decembermaand", aldus Marije Visser van BlackFriday-Online.nl.

Van elektronica en witgoed naar kleding- en woonwinkels
Nederland viert geen Thanksgiving, maar toch sluiten steeds meer winkeliers en webwinkels zich aan bij het fenomeen Black Friday. Voorgaande jaren waren er al grote kortingen beschikbaar op elektronica en witgoed. Dit jaar lijken ook de kleding- en woonwinkels de trend op te pakken. Zij beloven grote kortingen op deze vrijdag net voor de dure decembermaand, net als webshops op het gebied van schoenen, sieraden, tassen, speelgoed en sport.

Black Friday komt op een, met name voor Nederlanders, psychologisch en financieel prettig moment. De laatste vrijdag voor de dure decembermaand helpt goedkope cadeaus te kopen voor zowel Sinterklaas, Kerst alsmede de jaarwisseling. De feestdagen vormen een traditioneel dure periode, waardoor een uitgebreide kortingsactie bij tal van webwinkels voor veel mensen van harte welkom is. De trend lijkt in Nederland nu definitief aan te slaan, omdat een breder palet van webwinkels hieraan meedoet.

Over BlackFriday-Online.nl
BlackFriday-Online.nl biedt het grootste en meest complete overzicht van alle Nederlandse (online) deelnemers aan Black Friday 2016. Consumenten vinden er een overzicht van deelnemende webshops, ingedeeld op basis van de verschillende productgroepen. Bovendien maakt de website duidelijk welke betaalmethoden de webwinkels accepteren.

Contactpersoon: Marije Visser
E-mail: info@blackfriday-online.nl