PMT geeft inzicht in gereserveerd vermogen van deelnemers

Pensioenfonds Metaal en Techniek geeft gehoor aan oproep FNV

Pensioenfonds Metaal en Techniek geeft gehoor aan de oproep van de FNV om zo snel mogelijk bij het verplichte pensioenoverzicht ook het bedrag bij te voegen dat voor elke deelnemer in de pensioenpot zit.
Dat betekent dat straks iedere deelnemer van PMT kan zien hoeveel vermogen is gereserveerd voor zijn of haar pensioenaanspraak in de toekomst.

“Wij omarmen het voorstel van de FNV, zegt Jan Berghuis, voorzitter van het bestuur van PMT. Het is goed als deelnemers inzicht hebben in het vermogen waar zij aanspraak op kunnen maken in de toekomst. Ik beaam de woorden van Han Busker dat we mogelijke zorgen van onze deelnemers weg kunnen nemen als ze zien hoeveel geld er voor ze in het vat zit en hoe dat groeit”.

Onze deelnemers kunnen het overzicht waarop het persoonlijk aandeel in het pensioenvermogen is toegevoegd zo snel mogelijk tegemoet zien.

De FNV deed vrijdag 10 november een oproep aan alle pensioenfondsen om zo snel mogelijk bij het verplichte pensioenoverzicht ook het bedrag bij te voegen dat voor elke deelnemer in de pensioenpot zit. Zo’n bedrag in euro’s geeft voor iedereen afzonderlijk weer hoeveel vermogen op dit moment gereserveerd is voor zijn of haar pensioenaanspraak in de toekomst.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Heeft u vragen n.a.v. dit persbericht dan kunt u contact opnemen met Ria van der Steen, woordvoerder PMT, telefoonnummer 06 18306517 of rvs@bpmt.nl.

OVER PENSIOENFONDS METAAL EN TECHNIEK

PMT is het grootste marktpensioenfonds van Nederland. Het fonds werkt voor ongeveer 33.000 ondernemingen, waarin bijna 378.000 werknemers op dit moment een pensioen opbouwen. Tel daarbij op de deelnemers die niet langer een pensioen bij het fonds opbouwen, maar dat voorheen wel deden (rond 655.000) en de personen die al een uitkering ontvangen (ca. 205.000) en het totaal aantal deelnemers is meer dan één miljoen. De klanten van Pensioenfonds Metaal en Techniek zijn de werkgevers en werknemers in de volgende branches:
metaalbewerking
loodgieters- en fitters;