Honda, Lego en Trigger Global Winnen Juryprijs in de 2016 Design & Developer Challenge in Automobility LA(TM) van de LA Auto Show

"Builders of Tomorrow"-concept ontvangt prijs in het kader van de 2016 Design & Developer Challenge, een Multisectoriële Samenwerking voor de Visualisatie van Transport in het Jaar 2050

Publiek en Professionals Uitgenodigd om te Stemmen voor Toekenning van de Industrieprijs en de Publieksprijs in de 2016 Design & Developer Challenge, zowel Online als in de LA Auto Show®

LOS ANGELES, 18 november 2016 /PRNewswire/ -- De organisatoren van de Los Angeles Auto Show [http://laautoshow.com/press-home/]® en AutoMobility LA [http://automobilityla.com/](TM) hebben bekendgemaakt dat "Builders of Tomorrow", een autonoom voertuigconcept van Honda, Lego en Trigger Global, de Juryprijs heeft gewonnen in de "Design & Developer Challenge" van dit jaar. Het concept werd op woensdag 16 november voorgesteld aan de media en brancheprofessionals van over de hele wereld die dit jaar aanwezig zijn op het AutoMobility LA-evenement van LA Auto Show. Behalve de Juryprijs hebben de deelnemende teams nog twee bijkomende kansen om een prijs te winnen. De Industrieprijs geeft een kans aan meer dan 20.000 ontwerpers, autofabrikanten, journalisten en andere professionals om de conceptvideo's van de deelnemers te bekijken op automobilityla.com [http://automobilityla.com/] en hun stem uit te brengen voor hun favoriete team. De Publieksprijs geeft een kans aan de bezoekers van de Los Angeles Auto Show en design fans over de hele wereld om voor hun favoriete team te stemmen op laautoshow.com [http://laautoshow.com/]. De online stemming wordt afgesloten op 27 november.

Elf toonaangevende automobiel-, entertainment- en consumentenmerken hebben vijf teams gevormd voor een samenwerking rond het thema van dit jaar, "Autonome Voertuigen: Een Herdefiniëring van de Gebruikerservaring tegen 2050". De teams, die uit actieve ontwerpers en softwareontwikkelaars bestaan, hebben onderzocht hoe de samensmelting van technologie, gegevens en connectiviteit mogelijks een revolutie kan bewerkstelligen in het interieur- en exterieurdesign van een voertuig voor een nieuwe generatie passagiers. Het team dat dit jaar heeft gewonnen, maakte een grondige analyse van hoe een autonoom voertuig in 2050 er zou uitzien. In die zin werd het Lego Creative Play Lab opengesteld voor kinderen uit verschillende buurten in Los Angeles. Aan de kinderen werd gevraagd om hun eigen zelfbesturende voertuigen te ontwerpen als creatieve inspiratie voor de professionals. Nadien vormde de groep ontwerpers en ontwikkelaars de creatieve ideeën van de jongeren om tot een realistisch interieur- en exterieurconcept voor voertuigen.

"De teamcreativiteit die is bovengekomen in de samenwerking met Trigger en Lego heeft al mijn verwachtingen overtroffen", zei Ricky Hsu van Honda R&D Americas. "Terwijl Trigger er ons aan herinnerde dat de wereld de virtuele weg inslaat, heeft de samenwerking met Lego nogmaals benadrukt dat het heel belangrijk is om een ervaring in je eigen twee handen te houden. In het kader van deze parallellen in het denken en het luisteren naar onze toekomstige klanten, is het een eer voor ons om de Juryprijs in ontvangst te nemen voor de Design & Developer Challenge van AutoMobility LA".

Naast Honda/Lego/Trigger, namen dit jaar ook de volgende teams deel in de Design & Developer Challenge:



-- CH Auto & Creative Mobile
-- Crayola & Qoros Auto
-- Fandango & Jaunt VR
-- Kiska & KTM

De ontwerpers en ontwikkelaars maakten allemaal een korte film met antwoorden op de volgende vragen:



-- Hoe zal de stad Los Angeles evolueren om het autonoom transport een
plaats te geven?
-- Wat voor soort ervaringen zullen de mensen kunnen hebben met autonome
voertuigen?
-- Hoe zien de voertuigen die deze ervaringen mogelijk maken eruit?
-- Hoe zal de ervaring met en in het voertuig het leven van de mensen
fundamenteel veranderen?

Het winnende team werd geselecteerd op basis van esthetiek en functie, de creativiteit van het concept, de mogelijkheden inzake aanpasbaarheid en maatwerk, het gebruik van moderne technologie en de plaats van het voertuig op de weg als deel van een multimodaal transportsysteem. De deskundige juryleden hielden ook rekening met het bedrijfsmodel en de haalbaarheid om het model op de markt te brengen tegen 2050. Zo werd de winnaar van de Juryprijs van de 2016 Design & Developer Challenge gekozen.

"Honda, Lego en Trigger Global hebben unaniem indruk gemaakt op de juryleden met hun toekomstconcept van zelfbesturende auto's, waarbij de ervaring van de consument een centrale rol speelt", zei Chris Down, Senior Vice President & Global Brand General Manager voor Hot Wheels in Mattel, Inc. "Ze hebben inspiratie gehaald bij kinderen, dus bij de generatie die actief met de technologie zal omgaan. De presentatie toonde een leuke en optimistische toekomst. Auto-eigenaren in 2050 kunnen zich verheugen op wat die toekomst zal brengen".

De gewaardeerde juryleden voor de Design & Developer Challenge dit jaar:



-- Chris Down, Senior Vicevoorzitter & Algemeen Manager voor Mondiale
Marketing, Hot Wheels in Mattel, Inc.
-- Danny Stillion, Partner & Uitvoerend Directeur voor Ontwerp, IDEO
-- Gabriel Schlumberger, Uitvoerend Directeur voor Creatieve, Disney
Consumentenproducten & Interactieve Media
-- John S. Couch, Vicevoorzitter UX & Design, Hulu
-- Margaret Wies, Hoofd Holistische Gebruikerservaring, Volkswagen AG
-- Richard Titus, Senior Vicevoorzitter Gebruikerservaring, Samsung
Research America
-- Stewart Reed, Hoofd Afdeling Transportontwerp, Art Center College of
Design

"Deze multisectoriële samenwerking is de kern van de toekomst van de automobielindustrie", zei Bryan Biniak, Nokia Growth Partners EIR, Lid van de Adviesraad van AutoMobility LA en ceremoniemeester voor de 2016 Design & Developer Challenge. "Het was een eer om een dialoog te faciliteren over de toekomst van mobiliteit en werk met deze sterke groep creatieve juryleden en teams in het kader van AutoMobility LA".

AutoMobility LA is het hoogtepunt van een meerjarige evolutie van de Connected Car Expo en de pers- en handelsdagen van de LA Auto Show tot een handelsbeurs die uitsluitend is gericht op de nieuwe auto-industrie. Het jaarlijkse vierdaagse evenement brengt het hele "nieuwe mobiliteitsecosysteem" samen - autofabrikanten, media, tech-bedrijven, ontwerpers, ontwikkelaars, startups, beleggers, dealers, overheidsfunctionarissen, academici, analisten, enz.

Met sponsoring van The Foundry [https://www.thefoundry.co.uk/] en Lacks Enterprises [http://www.lacksenterprises.com/], zullen de inzendingen voor de 2016 Design & Developer Challenge te zien zijn in het South Hall Terrace van het Los Angeles Convention Center van 18 tot 27 november. Tickets voor de Los Angeles Auto Show dit jaar kunnen nu worden gekocht op laautoshow.com. Op diezelfde site kunt u ook de video's van de Design Challenge van dit jaar bekijken.

Voor meer informatie over AutoMobility LA en de LA Auto Show kunt u terecht op: http://www.automobilityla.com/ [http://www.automobilityla.com/] en http://laautoshow.com/ [http://laautoshow.com/].

Over de Los Angeles Auto Show en AutoMobility LA



De Los Angeles Auto Show (LA Auto Show®) werd opgericht in 1907 en is elk jaar de eerste grote Noord-Amerikaanse autoshow van het seizoen. In 2016 werden de pers- en handelsdagen samengesmolten met de Connected Car Expo (CCE) om samen AutoMobility LA(TM) te worden, de eerste vakbeurs in de branche die technologie en de auto-industrie samenbrengt om de dringendste problemen rond de toekomst van transport en mobiliteit te bespreken. AutoMobility LA 2016 zal gehouden worden in het Los Angeles Convention Center op 14-17 november. De LA Auto Show is open voor het publiek van 18 tot 27 november. AutoMobility LA is de plek waar de nieuwe auto-industrie zaken doet, baanbrekende producten onthult en strategische aankondigingen doet in aanwezigheid van de internationale media. De LA Auto Show wordt onderschreven door de Greater L.A. New Car Dealer Association en wordt geëxploiteerd door ANSA Productions. Voor bijkomende informatie en het laatste shownieuws, volg LA Auto Show op Twitter twitter.com/LAAutoShow [https://twitter.com/LAAutoShow] of op Facebook facebook.com/LAAutoShow [http://www.facebook.com/LAAutoShow/] en meld u aan voor alerts op http://www.laautoshow.com/ [http://www.laautoshow.com/]. Voor meer informatie over AutoMobility LA, bezoek http://www.automobilityla.com [http://www.automobilityla.com/].

Mediacontacten:
Sanaz Marbley/Natalie Hamlin
JMPR Public Relations
(818) 992-4353
smarbley@jmprpublicrelations.com [mailto:smarbley@jmprpublicrelations.com]
nhamlin@jmprpublicrelations.com [mailto:nhamlin@jmprpublicrelations.com]


Los Angeles Auto Show


Web site: http://www.laautoshow.com/

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen