Verbetering operationeel resultaat APF in derde kwartaal 2016

Arcona Property Fund N.V. (Property Fund) heeft een goed derde kwartaal achter de rug. De bezettingsgraad van de vastgoedportefeuille nam vergeleken met het tweede kwartaal van 2016 toe naar 79,5% (78,2%). De totale bruto huurinkomsten voor de portefeuille stegen in het derde kwartaal met 2,7% naar EUR 1,56 miljoen, vergeleken met EUR 1,51 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder.

De winst na belasting van het Property Fund kwam door eenmalige kosten van de claimemissie in het derde kwartaal uit op EUR 172.000, tegen EUR 223.000 in dezelfde periode vorig jaar. Zonder eenmalige kosten steeg het resultaat na belastingen met 41% tot EUR 314.000.

De directie van Arcona Capital Fund Management B.V., manager van het Property Fund, is tevreden over de ontwikkelingen in het derde kwartaal. Naast verbetering van het operationele resultaat, biedt de afgeronde emissie van in totaal EUR 12,1 miljoen ruimte voor verdere groei.

De eerder aangekondigde acquisitie van 11 grootschalige winkellocaties in Polen zal voor het einde van het jaar grotendeels worden afgerond. Deze acquisitie past in het realiseren van de nieuwe doelstellingen om het fonds binnen drie tot vijf jaar te laten groeien tot een omvang van circa EUR 500 miljoen.

Guy Barker, managing director van Arcona Capital, stelt in een toelichting: "De gestage verbetering van de prestaties van de bestaande Tsjechische en Slowaakse portefeuilles en de sterke diversificatie van de portefeuille door de Poolse aankoop, maken het Property Fund een aantrekkelijke belegging voor institutionele en internationale investeerders."

"We zullen nu stappen gaan zetten om het profiel van het Property Fund te verhogen, de liquiditeit van het aandeel te verbeteren en de discount van de beurskoers ten opzichte van de intrinsieke waarde per aandeel te verkleinen", zo vervolgt Barker. "Daarnaast streven we naar verdere acquisities, met de nadruk op off-market deals die kunnen worden gefinancierd door de uitgifte van obligaties en langlopende leningen. We zijn voornemens de trend van uitkeringen aan aandeelhouders, zoals in de afgelopen 18 maanden, voort te zetten."

Arcona Property Fund N.V. belegt in commercieel vastgoed in Midden Europa. Aandelen van het fonds (ISIN-code NL0006311706) zijn dagelijks verhandelbaar via Euronext Amsterdam als closed-end beleggingsfonds.

Voor meer informatie:
Arcona Capital Fund Management B.V.
E-mail: info@arconacapital.com

Arcona Capital Nederland