Boon Edam opent deuren extra pand wegens sterke groei

Edam, Nederland, 17 november 2016 - Boon Edam heeft per 10 november een extra en compleet vernieuwd bedrijfspand in Edam in gebruik genomen. De investering in het pand is een gevolg van de sterke omzetgroei, toename van het aantal dochterondernemingen en de daarbij behorende groei van het aantal medewerkers. Het nieuwe pand biedt onderdak aan de Nederlandse verkooporganisatie en zorgt ervoor dat verdere groei van het bedrijf mogelijk is.

Ideale locatie
Er is gekozen voor het pand aan de Nijverheidstraat, waar voorheen Bose BV gevestigd was. Een ideale locatie om alle Nederlandse Boon Edam ondernemingen op loopafstand bij elkaar te houden in Edam. Het pand bestaat uit 1.600 m2 kantoorruimte, 1.000 m2 productiehal/magazijn en biedt ruimte aan de 120 medewerkers van de Nederlandse verkooponderneming. Momenteel werken er ruim 400 medewerkers bij de Boon Edam bedrijven in Edam, zij houden zich onder andere bezig met de verkoop, productie en coating van de toegangsproducten. Tevens vindt vanuit Edam de Internationale aansturing van distributeurs in meer dan 50 landen en ruim 20 dochterondernemingen in Azië, Europa en Amerika plaats.

Uitgebreide verbouwing
Voordat de medewerkers van Boon Edam Nederland hun nieuwe huisvesting konden betrekken, is er grondig verbouwd. De gevel, het interieur en productiehal/magazijn zijn compleet gestript en getransformeerd in een moderne werkomgeving met hedendaagse elementen en technische innovaties. De uitstraling van het pand is afgestemd op de identiteit van Boon Edam. Aan de buitenzijde geeft de nieuwe gevelbeplating het gebouw een strakke en robuuste uitstraling. Projectinrichter Ahrend is er in geslaagd om een aantal 'DNA-kenmerken', zoals fris en transparant, in het interieur te verwerken.

De werkplekken zijn open en modern, met flair in de details. In de spreekkamers en ontmoetingsplekken zal het technische DNA van Boon Edam zichtbaar worden door het gebruik van stoere elementen gecombineerd met design. Tot slot wordt de innovativiteit van Boon Edam verwerkt in slimme meubels.

Officiële opening
Op 10 november werd het nieuwe Nederlandse verkoopkantoor officieel geopend voor de 120 medewerkers. Nadat Pino Maglio, Managing Director, en Niels Huber, CEO van Koninklijke Boon Edam International, een speech hadden gegeven, was het officiële moment aangebroken om het lint voor de entree van het pand door te knippen. Dit werd gedaan door Erik Huber, de vader van Niels. Vervolgens werd er door iedereen geproost op deze mooie stap in de verdere groei van Boon Edam en was er een uitgebreid buffet in het nieuwe bedrijfsrestaurant.

Neem voor meer informatie contact op met
Boon Edam Nederland B.V.
Claudia Maglio - Marketing Communicatie Medewerker