Euler Hermes biedt dekking voor individuele, meerjarige contracten

Euler Hermes Nederland heeft per november 2016 een nieuwe oplossing gelanceerd: EH Cover One. Met EH Cover One biedt Euler Hermes bescherming tegen het risico van non-betaling van facturen en fabricagekosten binnen één meerjarig contract.

Ieder individueel contract vormt de basis voor een polis. De dekking staat vast gedurende de looptijd van het contract. Omdat EH Cover One speciaal is ontworpen om projecten voor maximaal 3 jaar af te dekken, kent het product bijna geen administratie nadat de polis is gestart. Het bedrijf is gedekt tegen non-betaling van facturen en fabricagekosten voor zowel nationale als internationale contracten tot 5 miljoen. Ook politieke risico's kunnen met EH Cover One worden afgedekt.

Mike de Bresser, Commercieel Directeur Euler Hermes Nederland: "Wanneer een bedrijf een contract sluit voor grotere projecten, brengt dit risico's met zich mee. De leverancier maakt vaak aanzienlijke kosten en wanneer de opdrachtgever niet betaalt kan dit leiden tot een groot liquiditeitsprobleem. Daarvoor biedt EH Cover One de oplossing."

"EH Cover One is een aanvulling op onze lijn van debiteurenbeheertools die onze klanten in staat stellen om te groeien in binnen- en buitenland. Met behoud van hun winstgevendheid. Het belangrijkste onderscheidende kenmerk van deze dekking is
de zekerheid, omdat het continue dekking geeft tijdens de looptijd van het contract."

Meer weten?
Wilt u meer informatie over dit nieuwe product? Neemt u dan contact op met de afdeling Customer Advice and Solutions van Euler Hermes via CAS@eulerhermes.nl of bel gratis 0800 - 385 37 65.

Geplaatst in:

Contact:
Euler Hermes Nederland
Sabine Weppner
tel. +31 (0)73 688 96 65
sabine.weppner@eulerhermes.com

-------------------------------------------------------------------
Euler Hermes is wereldmarktleider op het gebied van kredietverzekeringen en een van de leiders op het gebied van (bank)garanties en incasso. Met ruim 100 jaar ervaring en 6400 medewerkers in meer dan 50 landen biedt Euler Hermes een uitgebreide dienstverlening aan B-to-B klanten in zowel klein-, midden- en grootbedrijf als multinationals, die hun debiteuren willen verzekeren. De groep heeft in 2015 een omzet van 2.6 miljard euro geboekt.

Euler Hermes heeft een credit intelligence netwerk ontwikkeld om de financiële stabiliteit van meer dan 40 miljoen bedrijven te analyseren. De groep heeft in 2015 in totaal 890 miljard euro transacties beschermd.

Euler Hermes, dochtermaatschappij van Allianz, is genoteerd aan NYSE Euronext Parijs. Euler Hermes heeft een AA- rating van Standard & Poor's en Dagong Europe.

Cautionary note regarding forward-looking statements: The statements contained herein may include statements of future expectations and other forward-looking statements that are based on management's current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. In addition to statements which are forward-looking by reason of context, the words "may", "will", "should", "expects", "plans", "intends", "anticipates", "believes", "estimates", "predicts", "potential", or "continue" and similar expressions identify forward-looking statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation, (i) general economic conditions, including in particular economic conditions in the Euler Hermes Group's core business and core markets, (ii) performance of financial markets, including emerging markets, and including market volatility, liquidity and credit events (iii) the frequency and severity of insured loss events, including from natural catastrophes and including the development of loss expenses, (iv) persistency levels, (v) the extent of credit defaults, (vi) interest rate levels, (vii) currency exchange rates including the Euro/U.S. Dollar exchange rate, (viii) changing levels of competition, (ix) changes in laws and regulations, including monetary convergence and the European Monetary Union, (x) changes in the policies of central banks and/or foreign governments, (xi) the impact of acquisitions, including related integration issues, (xii) reorganization measures, and (xiii) general competitive factors, in each case on a local, regional, national and/or global basis. Many of these factors may be more likely to occur, or more pronounced, as a result of terrorist activities and their consequences.

The company assumes no obligation to update any forward-looking statement.

Euler Hermes

's Hertogenbosch