Al 68 jaar stabiele rendementen voor Pensioenfonds Metaal en Techniek

PMT publiceert vandaag een langjarig (68 jaar) en compleet overzicht van de beleggingsresultaten. Voor alle jaren van het bestaan sinds 1948 is zichtbaar hoeveel premies zijn ingelegd, hoeveel pensioenuitkeringen zijn gedaan en welke rendementen zijn behaald. Per einde van elk jaar is ook het belegd vermogen vermeld. PMT geeft hiermee nog meer inzicht in zijn beleggingsbeleid.
Er is voor ruim € 33 miljard aan premies ingelegd. Door de premies te beleggen, is er ondanks € 18 miljard euro aan gedane pensioenuitkeringen nog € 60 miljard in kas voor toekomstige pensioenuitkeringen (stand per eind 2015).
PMT heeft een gemiddeld rendement van 7% per jaar behaald.
“Hiermee laten wij zien dat wij een heel gezond fonds zijn, aldus Jan Berghuis, voorzitter bestuur PMT. Het is duidelijk dat de premie-inkomsten en de verplichtingen goed in balans zijn. PMT is echt een fonds voor de jonge generatie, goed voor de toekomst. Ik wil dit wel even gezegd hebben. Kijk nou naar alle discussies die plaatsvinden over een nieuw stelsel, individuele keuze, mooie voorstellingen van verzekeraars die hoge pensioenuitkeringen en rendementen beloven. Ze beloven vooral maar wij hebben een stabiel rendement en geven hogere uitkeringen”.

Het overzicht vanaf 1948 kunt u vinden op www.bpmt.nl/beleggen.

Geplaatst in:

Hebt u vragen n.a.v. dit persbericht dan kunt u contact opnemen met Ria van der Steen, woordvoerder PMT, telefoonnummer 06 18306517 of rvs@bpmt.nl.

OVER PENSIOENFONDS METAAL EN TECHNIEK

PMT is het grootste marktpensioenfonds van Nederland. Het fonds werkt voor ongeveer 33.000 ondernemingen, waarin bijna 378.000 werknemers op dit moment een pensioen opbouwen. Tel daarbij op de deelnemers die niet langer een pensioen bij het fonds opbouwen, maar dat voorheen wel deden (rond 655.000) en de personen die al een uitkering ontvangen (ca. 205.000) en het totaal aantal deelnemers is meer dan één miljoen. De klanten van Pensioenfonds Metaal en Techniek zijn de werkgevers en werknemers in de volgende branches:
Metaalbewerking;
loodgieters- en fitters;