Naast China ook grote vraag naar piloten vanuit Engeland

Om aan de grote vraag naar piloten bij Eastern Airways (UK) te kunnen voldoen gaan AIS Flight Academy, Eastern Airways en AIS Airlines een samenwerkingsverband aan. AIS Flight Academy wordt de supplier en trainingsorganisatie voor Eastern Airways.

AIS Airlines gevestigd op Lelystad-Airport lanceerde onlangs in samenwerking met AIS Flight Academy, het AIS Cadetship. AIS Airlines investeert via deze constructie in haar toekomstige piloten. AIS studenten die aan dit Cadetship deelnemen krijgen na hun arbeidscontract bij AIS Airlines een aansluitend arbeidscontract bij Eastern Airways aldus CCO Nicole Scheffer.

AIS Airlines & Eastern Airways zorgen op deze wijze voor zekerheid voor langere termijn nog voordat men aan de praktijk vliegopleiding gaat beginnen. Een groot financieel risico voor de aspirant vlieger wordt hiermee vermeden en word tevens een tekort aan piloten bij Eastern Airways voor de lange termijn voorkomen.

Eastern Airways opereert 17 Jetstream 41's, 9 Saab 2000s, 3 Embraer 145s en 2 Embraer 170s, gestationeerd in het Verenigd Koninkrijk met daarnaast enkele operaties in Frankrijk.
AIS Airlines heeft inmiddels 10 Jetstream 32's in haar vloot en verwacht dat de Boeing 737's binnenkort worden toegevoegd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Masood Kazmi
PR & Marketing AIS Flight Academy