Nieuwe bouwrichtlijnen voor hotels beschikbaar

Het Quiet Room(r) label, enige objectieve keurmerk voor stille hotelkamers ter wereld, neemt een grote vlucht. Al meer dan 140 hotels in Europa beschikken over het label en er is grote belangstelling vanuit de Amerikaanse markt. Maar nog steeds deinzen veel hotels terug voor de benodigde investering in geluidsisolatie. Echter, wanneer architecten en projectontwikkelaars al in de ontwerp- en bouwfase rekening houden met de eisen van het QR label, kunnen de kosten veel lager uitvallen en zijn hotelpanden commercieel aantrekkelijker.

Om architecten en projectontwikkelaars te ondersteunen, brengt de Stichting Quietroom, de beheerder van het label, nu de Quiet Room(r) Gids voor architecten en ontwikkelaars uit. Aan de hand van deze gids kunnen de bouwprofessionals zich oriënteren op het QR label, de eisen voor certificering en de nieuwste methoden voor akoestische isolatie van hotelkamers.

Door de richtlijnen uit de praktijkgids te hanteren kunnen de nieuwe hotelpanden al voor opening worden voorzien van de benodigde geluidsisolatie en gecertificeerd voor het Quiet Room(r) label. Zo kan tijd en geld bespaard worden en krijgen de hotels een sterkere marktpositie. De populariteit van het label en de grote belangstelling van reizigers voor stille hotelkamers betekenen bovendien dat de kosten snel terugverdiend zijn.

De Quiet Room(r) Gids voor architecten en ontwikkelaars is beschikbaar via:

info@quiethotelroom.org

Voor de nationale en international adviesbureaus die de akoestische berekeningen doen voor de hotels is een uitgebreid procedurehandboek beschikbaar.

Stichting Quietroom | https://www.quiethotelroom.org/
Keizersgracht 241