Beleggers richten Serviceflat de Middelburcht te Middelburg ten gronde

Onder leiding van twee beleggers, NVM makelaar Dingemanse uit Middelburg (19 appartementen) en de familie Blansjaar (4 appartementen) wordt systematisch het beheer en bestuur van de VvE onderuit gehaald. Bewoners vechten letterlijk met elkaar en de spanningen lopen op. De beleggers hebben een eigen stichting - "Samen sterk voor een nieuwe Middelburcht" compleet met een eigen bankrekeningnummer - opgericht en daar storten meerdere eigenaren een deel van de servicekosten op, hetgeen geïnitieerd wordt door de voornoemde stichting. Door deze handelswijze zal uiteindelijk de VvE van de Middelburcht failliet gaan.
Verontruste bewoners hebben de Stichting Toekomstgericht Wonen voor Senioren (TWS) ingeschakeld, omdat zij bang zijn dat de genoemde beleggers hun eigendom te grabbel gooien en voor dumpprijzen de appartementen zullen kopen. De NVM Makelaar Dingemanse uit Middelburg heeft voor afbraakprijzen appartementen gekocht, die door het door hen gewenste uithollen van de diensten en services aanzienlijk meer waard zullen worden. Dit geldt ook voor de familie Blansjaar, aldus de verontruste bewoners, die hebben gekocht in de verwachting dat service en diensten gegarandeerd zijn. De gemiddeld leeftijd van deze groep bewoners is circa 79 jaar.
Bekend bij bewoners is dat vrij recent de NVM makelaar ook appartementen van particulieren heeft verkocht onder titel serviceflat en tegelijkertijd de macht wil grijpen in dit complex. De bewoners spreken over directe belangenverstrengeling en diefstal van de gelden van de VvE. Als de ontwikkeling met hun Stichting "Samen sterk voor een nieuwe Middelburcht" doorgaat komt de financiële liquiditeit van de Middelburcht ernstig in gevaar en zullen deze beleggers veel geld verdienen ten koste van de huidige senioren. In huis wordt er schande van gesproken.
Het bestuur is machteloos. Ledenvergaderingen worden verziekt. Normale gesprekken zijn niet mogelijk meer. Een groot deel van de oudere bewoners/eigenaren gaat niet meer naar de vergaderingen, waardoor de beleggers de macht kunnen grijpen. Veel zeer oudere mensen voelen zich geïntimideerd door de twee beleggers, aldus de verontruste bewoners.
Stichting TWS heeft in gesprekken met deze bewoners duidelijk gemerkt hoe groot de chaos en anarchie in de Middelburcht nu is. Stichting TWS zal een onderzoek laten instellen naar de vermeende praktijken in de serviceflat. Uit de reeds ontvangen stukken, waaronder notulen en processtukken, komt onmiskenbaar naar voren dat er sprake is van duidelijke belangenverstrengeling en dat het gaat om een kleine groep van leden die veel angst inboezemt bij de andere, veel oudere leden.
Uit het onderzoek zal moeten blijken wat er precies gaande is. Stichting TWS zal daarover een " zwartboek" publiceren met mogelijk ( juridische) stappen.
Het kan niet zo zijn dat oude en vaak kwetsbare bewoners/eigenaren van een serviceflat de dupe worden van mensen die snel geld willen verdienen.

PERS: indien gewenst, kan nadere informatie worden ingewonnen via 06- Mevrouw N. Schumer

Adresgegevens:
Stichting Toekomstgericht Wonen voor Senioren