Vaste kosten warmte van 74% Tilburgse Ennatuurlijk klanten omlaag

Vaste kosten warmte van 74% Tilburgse Ennatuurlijk klanten flink omlaag
Ennatuurlijk doet klanten uit Breda en Eindhoven nu hetzelfde aanbod

Best, 7 november 2016 - Op 13 september 2016 hebben Ennatuurlijk en Stichting Reeshofwarmte een oplossing voor hun onenigheid ter goedkeuring voorgelegd aan de Tilburgse klanten van Ennatuurlijk. Als minstens 70% van de klanten in Tilburg hier op 1 november mee zou hebben ingestemd, dan zou de oplossing doorgaan. Alle ontvangen overeenkomsten zijn inmiddels geteld. 74% van de Tilburgse klanten van Ennatuurlijk heeft de overeenkomst getekend. Daarmee gaat de oplossing dus door. Ennatuurlijk doet haar klanten in Breda en Eindhoven nu hetzelfde aanbod.

Vaste kosten met Euro 153,77 per jaar omlaag
Voor de Tilburgse klanten van Ennatuurlijk die de overeenkomst getekend hebben, geldt dat Ennatuurlijk hun periodieke aansluitbijdrage in drie jaar tijd afbouwt naar 0 euro. Dat scheelt klanten uiteindelijk Euro 153,77 per jaar. Daarnaast hebben woningeigenaren nu de mogelijkheid om afgesloten te worden van het warmtenet, mits het alternatief minstens zo duurzaam is. Als een woningeigenaar dit wil, kan hij contact opnemen met de klantenservice van Ennatuurlijk via 085-2734567.

Coulanceregeling
Voor Tilburgse klanten die de overeenkomst nog niet hebben ondertekend - maar dat wel graag willen - en daar een goede reden voor hebben, past Ennatuurlijk een coulanceregeling toe. Zij kunnen hun getekende overeenkomst nog tot 1 januari 2017 naar Ennatuurlijk toesturen. Ennatuurlijk heeft haar Tilburgse klanten hierover per post geïnformeerd.

Hetzelfde aanbod voor klanten uit Breda en Eindhoven
Ennatuurlijk past de tariefcomponent 'periodieke aansluitbijdrage' behalve in Tilburg ook toe in Breda en Eindhoven. Deze klanten krijgen nu hetzelfde aanbod voor afbouw van de periodieke aansluitbijdrage. Zij zijn hierover per brief geïnformeerd. Directeur Erik Stronk van Ennatuurlijk: "Uit het hoge aantal getekende overeenkomsten in Tilburg blijkt dat onze klanten achter deze oplossing staan. Dat is voor ons de bevestiging dat dit een mooi aanbod is. Daarom doen we nu hetzelfde aanbod aan onze klanten in Breda en Eindhoven."

Gesprekken met Stichting Stadsverwarming Eindhoven
In Meerhoven heeft een aantal bewoners de tarieven voor stadsverwarming eerder ter discussie gesteld. Zij zijn ook een rechtszaak tegen Ennatuurlijk gestart. De rechter bevestigde met zijn uitspraak dat Ennatuurlijk de bedragen terecht in rekening heeft gebracht. Door de bewoners is hoger beroep aangespannen tegen deze uitspraak. Erik Stronk "Wij zien ook de uitspraak in hoger beroep met vertrouwen tegemoet, maar tegelijktijdig vinden we tevreden klanten erg belangrijk en willen we een punt zetten achter deze onenigheid. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een oplossing." Om tot die oplossing te komen voerde Ennatuurlijk eerder dit jaar gesprekken met Stichting Stadsverwarming Eindhoven, net zoals Ennatuurlijk dat deed met Stichting Reeshofwarmte in Tilburg. Helaas kwamen Stichting Stadsverwarming Eindhoven en Ennatuurlijk niet tot een concrete oplossing. Omdat Ennatuurlijk haar klanten uit Eindhoven niet langer wil laten wachten en de oplossing in Tilburg door de overgrote meerderheid is omarmd, doet Ennatuurlijk haar klanten in Breda en Eindhoven nu ook dit aanbod.

Tekenen vóór 1 januari 2017
Als klanten uit Breda en Eindhoven gebruik willen maken van de afbouwregeling, dan moeten zij de overeenkomst vóór 1 januari 2017 ondertekenen en retour sturen. De overeenkomst gaat in zodra Ennatuurlijk de overeenkomst ondertekend retour heeft ontvangen. Dat betekent dat alle klanten die voor 1 januari 2017 de ondertekende overeenkomst retour hebben gestuurd gebruik maken van de afbouwregeling.

Loket op locatie voor individuele vragen
Voor individuele vragen, kunnen de klanten uit Eindhoven langskomen op woensdag 16 november van 16.00 tot 20.00 uur bij de Hangar, Meerbos 4 in Eindhoven. Klanten uit Breda kunnen langskomen op woensdag 23 november van 16.00 tot 20.00 uur bij 't Kraaiennest, Tweeschaar 12 in Breda. Ook kunnen klanten contact opnemen met de klantenservice van Ennatuurlijk via: 085-2734567 (ma t/m vr van 08.00 tot 18.00 uur). Op de website www.ennatuurlijk.nl/eindhoven of www.ennatuurlijk.nl/breda vindt u meer details.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:
Ennatuurlijk
Noud Bex, Perswoordvoerder