Ontwikkeling De Etalage in Alkmaar 8 november van start

7 november 2016 - Dinsdag 8 november is de officiële start van de ontwikkeling van bedrijventerrein De Etalage in Alkmaar. Het betreft een project van VOF Etalage Projectontwikkeling. In die VOF werkt Hoorne Vastgoed samen met Delta Onroerend Goed. Het project wordt gerealiseerd op 17 hectare langs de A9 in Alkmaar, aan de rand van bedrijventerrein De Boekelermeer en vlakbij het AZ-stadion. Het eerste bedrijf dat zich vestigt op De Etalage is Donghua International BV, een producent van industriële kettingen die er een bedrijfshal (7500 m2) plus kantoor (1220 m2) betrekt. Inmiddels hebben zich ook andere gegadigden voor De Etalage gemeld.

Het 17 hectare omvattende gebied wordt een ruim opgezet bedrijventerrein met een groene uitstraling en hoogwaardige bebouwing. Samen met de gemeente Alkmaar is een verkavelings- en inrichtingsplan gemaakt. In oktober werd begonnen met het bouwrijp maken. De Etalage richt zich op autodealers, showrooms (business to business) en andere bedrijven die een representatieve uitstraling nastreven.

De komst van Donghua International BV geeft De Etalage meteen een stevige impuls. De bedrijfshal van deze internationaal werkende onderneming krijgt vijf laaddocks. De nieuwbouw wordt conceptmatig gerealiseerd in prefab beton naar een ontwerp van Centrum Architecten. Hercuton levert het pand volledig turn-key op. Naar verwachting is het project voor de bouwvak van 2017 gereed. Het complex voor Donghua International BV wordt door VOF Etalage Projectontwikkeling ontwikkeld en daarna langdurig verhuurd.

Op dinsdag 8 november slaat de Alkmaarse wethouder Victor Kloos (Economische Zaken) de eerste paal voor de nieuwbouw. Dat gebeurt om 11.50 uur op de Parelweg 1 te Alkmaar. Hij is blij met de nieuwe ontwikkeling: "De bouwstart van Donghua is een prachtige exponent van de groeiende interesse voor bedrijfslocaties in Alkmaar. Het afgelopen jaar is in de gemeente Alkmaar al rond de vier hectare bedrijfsgrond op de Boekelermeer verkocht aan verschillende afnemers. Een geweldige ontwikkeling voor de Alkmaarse economie."

Er hebben zich inmiddels méér gegadigden voor een kavel op De Etalage gemeld. De gronduitgifte vindt plaats vanaf minimaal 3000 m2. De groeiende interesse voor De Etalage is onder meer het gevolg van de gunstige ligging aan de rand van De Boekelermeer, op een zichtlocatie direct langs de A9 en Ring Alkmaar.

Geplaatst in:

Voor aanvullende informatie kan contact worden opgenomen met Hoorne Vastgoed, telefoon 0251-662280. U kunt daar tevens terecht als u op 8 november aanwezig wilt zijn bij het slaan van de eerste paal.

Zie ook www.de-etalage-alkmaar.nl

Het meegezonden beeldmateriaal is vrij van rechten. Bij gebruik graag vermelding van de naam van Centrum Architecten.

Voor algemene informatie over de werkwijze en projecten van Hoorne Vastgoed zie www.hoornevastgoed.nl.

Vastgoedontwikkelaar en belegger Hoorne Vastgoed werkt primair voor het zusterbedrijf Vomar Voordeelmarkt. Daarbij ligt een sterk accent op retail en woningbouw. Hoorne Vastgoed realiseerde in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht tientallen projecten. Die lopen in aard en omvang sterk uiteen, maar hebben één ding met elkaar gemeen: samenwerking met gemeenten, bewoners, ondernemers en andere direct betrokkenen op basis van kwaliteit en duurzaamheid. Door Hoorne Vastgoed gerealiseerde projecten worden meestal toegevoegd aan de eigen beleggingsportefeuille.

VOF Etalage Projectontwikkeling

Alkmaar