Real Capital Solutions onderscheiden voor uitmuntendheid bij ontwikkeling van vastgoed in Spanje

MALAGA, Spanje, November 7, 2016 /PRNewswire/ --

Het Amerikaanse beleggingsfonds Real Capital Solutions mocht op 27 oktober 2016 in Londen (V.K.) tijdens de International Property Awards trots een onderscheiding voor het ontwikkelen en verkopen van vastgoed in Spanje in ontvangst nemen. De International Property Awards vormen een erkenning voor de allerbeste prestaties, met een jury bestaande uit deskundigen uit de bedrijfstak.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161103/435980 )

Managing partner Peter Wells werd tijdens het galadiner in Londen door Lord Best onderscheiden met twee prijzen, een voor het redden van in een problemen geraakt bouwproject (Valley Heights in Zuid-Spanje) en een voor het aanhoudend verkoopsucces met het commerciele merk Smart Property Professional.
Alle 40 appartementen in Valley Heights werden in 2014 in slechts 11 maanden voor een gemiddelde prijs van EUR 400.000 verkocht. Dit was voorafgaand aan de marktstabilisatie en de prijsstijgingen in 2016 een ongekende prestatie voor de Spaanse vastgoedmarkt.
Wells stelt, "We zochten mogelijkheden in dit gebied, hoewel veel andere vastgoedprofessionals er door het extreme verval en vandalisme weinig brood in zagen. We hadden een visie van wat er met een Amerikaanse aanpak kon worden bereikt. Onze ervaring betekende dat we de vereiste werkzaamheden snel, efficient en zeer succesvol konden implementeren. Wij zijn er trots op dat een verwaarloosde doorn in het oog nu een prachtige en goed functionerende gemeenschap is."
Real Capital Solutions werd in 1984 opgericht en is in Amerika bekend vanwege soortgelijke woningbouwprojecten. Momenteel beheert Real Capital Solutions $ 1,5 miljard aan wereldwijde activa. De verschillende projecten omvatten eengezinswoningen, resorts en wolkenkrabbers flatgebouwen. Het fonds begon in 2011 met zijn activiteiten in Spanje met een totale investering van EUR 200.000.000,00.
Toen hij werd gevraagd naar de huidige staat van de Spaanse vastgoedmarkt, zei Wells, "We hebben er veel vertrouwen in dat we de komende jaren een duidelijk economisch herstel zullen zien. De zon zal altijd schijnen in Spanje, en er zijn meer dan genoeg kansen." Het toonaangevende taxatiebedrijf Tinsa rapporteerde in november 2016 nog 4,3% stijging in de prijzen voor de Middellandse Zee-kust.
Internationale kopers zijn momenteel goed voor bijna 40% van alle vastgoedtransacties in de provincie Malaga. Wells bevestigde dat, "20% van onze kopers traditioneel altijd Britten zijn geweest, maar we hebben ook meer dan 15% Belgische kopers en hetzelfde percentage uit het Midden-Oosten. De resterende 50% bestaat uit een grote mix aan nationaliteiten. De multiculturele en kosmopolitische gemeenschap in Marbella is een van de aantrekkelijkste eigenschappen."
Real Capital Solutions heeft al 3 bouwprojecten verkocht en heeft nog 2 appartementencomplexen en een villagemeenschap in de aanbieding. Het bedrijf richt zich op een nog grotere prijzenkast met 3 nieuwbouwprojecten in 2017, waaronder een baanbrekend en ultra-luxe appartementcomplex in Benahavis.
Bezoek voor meer informatie over Real Capital Solutions onze website: http://www.RCSspain.com
Contactpersoon: Jenny Seed, +34-951239866

Photo: