Festival Mandala investeert deel inkomsten in welzijn jongeren

Eindhoven, 3 november 2016 - Campingfestival Mandala heeft besloten om een deel van de inkomsten te steken in projecten die bijdragen aan het welzijn van jongeren en kinderen. Ook voegt organisator Extrema aan Mandala 2017 - dat plaatsvindt van vrijdag 9 tot en met zondag 11 juni - op donderdag 8 juni een gratis festivaldag voor kansarme, arme en depressieve jongeren toe. Marcel Mingers, directeur van Extrema: 'Met bestaande organisaties uit verschillende vakgebieden willen we samenwerken ten behoeve van de 'Future Kids', die de toekomst zijn van onze samenleving.'

Eén op de vijftien jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 24 jaar in ons land is depressief. Te veel, vindt Extrema-directeur Marcel Mingers. Vandaar dat de organisatie achter Mandala heeft besloten een deel van de inkomsten te steken aan projecten die bijdragen aan het welzijn van kinderen en jongeren. Mingers: 'Ik merk dat er jaarlijks bij de opbouw van festivals een bijzondere energie vrijkomt bij de mensen die meebouwen. Een energie die mensen echt doet veranderen. Ze kunnen creatief bezig zijn en hebben een te gekke tijd. Dit moet ook met kinderen kunnen. We willen kijken of we samen iets kunnen betekenen en bij kunnen dragen aan de oplossing van het probleem. Daarnaast geven we een leuk feestje op de dag voor Mandala. Hier zijn kinderen en ouders gratis welkom.'

Hij vervolgt: 'We willen investeren, plannen maken en creatieve oplossingen bedenken. Een werkende strategie formuleren voor kansarme, arme en depressieve kinderen en op die manier bijdragen aan een evenwichtige samenleving waarin iedereen een stuk gelukkiger is. Met mensen uit verschillende vakgebieden - maar zeker ook met professionele organisaties - willen we samenwerken ten behoeve van de 'Future Kids', die de toekomst zijn van onze samenleving. Daarnaast is dit een oproep aan mensen die hier vrijwillig - of tegen een kleine vergoeding - aan bij willen dragen.'

Wie bij wil dragen of mee wil denken over mogelijkheden - dit mag ook iets anders zijn dan het bouwen van een festival - is welkom om contact op te nemen met organisatie. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@mandalafestival.com.

Over Mandala 2017
Ondanks de overvolle festivalmarkt kwam Extrema vorig jaar toch met een nieuw festival: Mandala. Het concept is simpel: slapen tussen diverse creatieve nederzettingen genaamd Tribes, waarin creatieven en bezoekers gezamenlijk invulling geven aan Mandala.

Ook die editie van 2017 gaat gelijk zijn van opzet. Talloze (muziek)area's maar géén grote podia, een 24-uurs nachtcafé en een programma vol alternatieve popmuziek, reggae, wereldmuziek, soul, elektronische muziek en meer. Mandala wordt echter vooral gekleurd door de creatieve individuen en partijen. Binnenkort start de inschrijving. Dit jaar is er ruimte voor vijfhonderd creatieve deelnemers en honderd projecten, samen vormen zij de verschillende Tribes. Het aanbod is breed, want naast muziek is er ruimte voor theater, wellness en andersoortige activiteiten.

Editie twee van Mandala vindt plaats op 9, 10 en 11 juni 2017 op Vakantiepark De Bergen in Wanroij. Op donderdag 8 juni organiseert het festival een gratis dag voor kinderen en ouders, meer informatie hierover volgt. De kaartverkoop start in in het voorjaar. Ticketprijzen blijven vriendelijk.

Extrema Outdoor BV

EINDHOVEN