WoonVeilig werkt samen met Veiligebuurt

WoonVeilig en Veiligebuurt koppelen slim alarmsysteem met buurtpreventie app

Het WoonVeilig alarmsysteem en de Veiligebuurt buurtpreventie app hebben samen een functie ontwikkeld waarbij meldingen van het WoonVeilig alarmsysteem worden gedeeld met de mensen in de app-groep van de straat of buurt. Deze samenwerking is opgezet om Nederland veiliger te maken en de diensten van beide partijen verder te verbeteren, zodat de opvolging bij een inbraak verkort wordt en nog meer inbraken worden voorkomen.

Digitale buurtpreventie is een belangrijke ontwikkeling in verband met het beveiligen van de woning en de buurt. Hiermee houden al meer dan een half miljoen buurtbewoners gezamenlijk, via buurtWhatsApp of Veiligebuurt, een oogje in het zeil.

13 procent van de huishoudens in Nederland heeft een alarmsysteem. Een deel hiervan is "slim" aangesloten op het internet, waardoor de bewoner en een aantal contactpersonen een melding ontvangen op de smartphone bij een inbraak. Doordat bewoners en bekenden niet altijd in de buurt zijn, kan er niet altijd adequaat worden opgetreden bij een inbraak- of brandalarm.

WoonVeilig en Veiligebuurt.nl hebben hiervoor een unieke functie ontwikkeld. Een alarmsysteem die automatisch de buren alarmeert zonder dat je de buren hoeft te kennen. Hiermee wordt de heterdaad kans vergroot en de opsporing vergemakkelijkt. Buren die opletten zijn namelijk cruciaal in het verlagen van het aantal inbraken. Zo blijkt uit politiegegevens dat 80 procent van de inbraken die opgelost worden komt dankzij een alerte buurt. Hiernaast heeft onderzoek van de Universiteit van Tilburg aangetoond dat alerte buurten 30 tot 50 procent minder inbraken hebben.

"Onze gebruikers gaven aan dat ze graag hun alarmsysteem willen koppelen aan de straatgroep. Door deze koppeling zijn er nu ook digitale ogen actief in de buurt. Wij hebben deze functie daarom ontwikkeld en toegevoegd. Dit past in de strategie van Veiligebuurt om hét buurtpreventieplatform te zijn.", aldus Tim van Belkom van Veiligebuurt.

"Met deze nieuwe functie geeft WoonVeilig haar gebruikers nog meer vrijheid en mogelijkheden in het veilig maken van hun woon- en leefomgeving. Met deze nieuwe optie kunnen klanten de hele buurt mobiliseren en zo hun eigen veiligheid vergroten.", aldus Robin Rietveld van WoonVeilig. "We verwachten door de slimme combinatie het aantal inbraken verder te laten dalen en het aantal ongelukken door brand en koolmonoxidevergiftiging te verminderen."

Over Veiligebuurt
Veiligebuurt is een app specifiek voor digitale buurtpreventie. Doordat mensen automatisch bij elkaar in de buurtgroep komen en meldingen van elkaar gescheiden worden, maakt de app het eenvoudig om een oogje in het zeil te houden. Veiligebuurt app is ontstaan in samenwerking met de gemeente Rotterdam, CityLab010, wethouder Eerdmans en diverse buurtpreventiegroepen. Bewoners kunnen zichzelf automatisch toevoegen aan de digitale buurtpreventie groep uit hun straat en buurt. Het gratis downloaden van de app (iOS, Android) en aanmelden is het enige dat de gebruiker hoeft te doen.

Over WoonVeilig
WoonVeilig introduceerde in 2008 als eerste een draadloos en internetgestuurd alarmsysteem voor de consumentenmarkt. WoonVeilig ontwikkelde tevens een virtuele Alarmcentrale die iedere seconde het huis bewaakt en kan bellen, sms'en en e-mailen bij een alarm. WoonVeilig is onderdeel van Egardia International en marktleider in Nederland op het gebied van slimme doe-het-zelf alarmsystemen.

Veiligbuurt:
U kunt contact opnemen met Tim van Belkom voor meer informatie.
E-mail: tim@veiligebuurt.nl
Internet: www.veiligebuurt.nl

WoonVeilig:
U kunt contact opnemen met marketing manager Ceriel Bron voor meer informatie.
E-mail: marketing@woonveilig.nl
Internet: www.woonveilig.nl