'James helpt' eerste 24/7 digitale vraagbaak voor automobilist

Nieuwe app speelt in op groeiend gebrek aan kennis over eigen auto

HILVERSUM - Met de nieuwe app 'James helpt' hebben automobilisten voortaan alle benodigde informatie en gegevens over hun auto digitaal in hun smartphone. Met de app kunnen ze 24/7 chatten met een panel van experts, pechhulp vragen, garagebezoeken regelen en offertes vergelijken.

Daarmee is 'James helpt' de eerste app in Nederland die alle informatie en diensten die belangrijk zijn voor automobilisten combineert, in feite een digitale alles-in-een versie van het traditionele autoboekje.

De deelnemende garages en dealers vormen samen een onafhankelijk netwerk van autospecialisten. Met de app spelen ze in op de technische ontwikkeling van zowel auto's als smartphones en het groeiende gebrek aan kennis van automobilisten over hun eigen auto. Met de introductie van de boordcomputer is zelf met behulp van het autoboekje kleine reparaties uitvoeren, een lampje vervangen of olie peilen er niet meer bij. De auto communiceert digitaal met de computer van de garage, waardoor alles ingewikkelder is geworden voor de doorsnee automobilist.

Om hen bij te staan fungeert 'James helpt' als een gratis digitale helpdesk, waar onafhankelijke experts dag en nacht klaar zitten om alle vragen te beantwoorden. Op die manier kunnen zeven miljoen Nederlandse automobilisten onafhankelijk advies over hun auto krijgen. 'James helpt' attendeert automobilisten op naderende APK-keuringen en zoekt voor beurten en reparaties de meest geschikte garage, waarbij de automobilist uit verschillende offertes kan kiezen. Omdat alle gegevens over onderhoud en keuringen, facturen en kenteken in de app staan opgeslagen is alle informatie over de auto direct beschikbaar. Verder kunnen ze via de app algemene vragen stellen of - indien nodig - pechhulp regelen.

,,In tegenstelling tot andere helpdesks kunnen automobilisten via onze app live chatten met personen die verstand van zaken hebben. Daardoor is het een echt communicatiemiddel waarmee je op dat moment geholpen wordt," zegt directeur Denis van Altena van 'James helpt'.

Het netwerk van aangesloten specialisten heeft nu al landelijke dekking en groeit snel. Ook heeft 'James helpt' de ambitie om uit te breiden buiten Nederland en automobilisten in heel Europa te helpen. De app is voorbereid om in de toekomst een verbinding te maken met zelfrijdende auto's, waarbij de auto rechtstreeks - zonder tussenkomst van de bestuurder - met de experts communiceert.

'James helpt' is sinds 1 november te downloaden in de appstores van Google en Apple.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Denis van Altena van James helpt,
Tel: 035-2057007, Mob: 06-53639324, e-mail: pers@jameshelpt.nl. Zie ook www.jameshelpt.nl | Facebook: Jameshelpt | Twitter: @jameshelpt

James helpt

plaats:
Hilversum

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen