Holland America Line en CSMART winnen KVNR Shipping Award 2016

Op de elfde editie van het Maritime Awards Gala op 31 oktober hebben de Holland America Line en CSMART de KVNR Shipping Award 2016 in ontvangst mogen nemen. De prestigieuze prijs werd toegekend aan deze gecombineerde nominatie voor de diversiteit aan innovaties.

De jury prijst de HAL voor de investering in duurzaamheid en energie-efficiency naar de laatste stand van de techniek. De HAL laat daarmee zien dat "we heel goed bezig zijn om onze sector stap voor stap steeds schoner te maken," aldus juryvoorzitter Tineke Netelenbos.

Door het nieuwe Arison Maritime Center van CSMART als exacte kopie van de brug van de ms Koningsdam vorm te geven, is deze een zeer efficiënt middel om het personeel te trainen. De simulator sluit naadloos aan op de dagelijkse praktijk.
Deze samenhang van investeringen zal bijdragen aan een betere milieuprestatie en een goede veiligheidscultuur op de brug. Kortom, een winnaar van formaat.

Regionale factor van betekenis
De jury was ook onder de indruk van de stimulans voor de lokale economie door de investering van 75 miljoen euro. Omdat de HAL in het Arison Maritime Center jaarlijks duizenden officieren zal trainen, blijft het bedrijf ook in de toekomst een positieve bijdrage aan de lokale economie leveren van zo'n 17,5 miljoen euro op jaarbasis.

Ontdek meer over de ms Koningsdam van de HAL en het Arison Maritime Center van CSMART in Almere.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Neem voor vragen en/of verzoeken contact op met de KVNR:
Nathan Habers
Stafmedewerker PR