Zaterdag 29 oktober: Ervaar de toekomst bij MARIN!

's Werelds grootste maritieme instituut opent dit jaar opnieuw haar deuren!
Op zaterdag 29 oktober is iedereen van 09.30 tot 17.00 uur van harte welkom bij MARIN in Wageningen. Op deze dag staan meer dan tweehonderd MARIN'ers klaar om te laten zien hoe wij schepen schoner, slimmer en veiliger maken. We zorgen voor veel interactie en visueel spektakel en de toegang is natuurlijk gratis.

Ons thema dit jaar? Ervaar de toekomst bij MARIN! We laten zien dat een technisch bedrijf als MARIN zowel interessant als spannend kan zijn. Met Virtual Reality-brillen ben jij de eerste die in ons nieuw te bouwen simulatiecentrum rondloopt, het Offshorebassin neemt je mee in een groene toekomst met drijvende windmolens, zonnecelcentrales en zeewierboerderijen op zee. En we bouwen speciaal voor deze dag een heuse drijf-in-bioscoop!

Er zijn verschillende activiteiten speciaal voor kids. De kleinsten kunnen zelf varen en hun kapiteinsdiploma halen, of een bootje bouwen en testen. Kinderen van 6 t/m 12 jaar kunnen op onderzoek uit met het Speurspel en maken zo kans op leuke prijzen. En fanatieke Minecraft-spelers dagen we uit een stad op het water te bouwen. Alles om te laten zien dat techniek leuk is!

www.opendagbijmarin.nl is de webapp speciaal voor de open dag gelanceerd. Hiermee kun je van tevoren of op de dag zelf de route bij MARIN volgen, over alle onderdelen meer informatie lezen, en foto's en filmpjes bekijken. Ook vind je hier de spelregels voor de Minecraft-wedstrijd.

Datum en locatie Zaterdag 29 oktober, 9.30 - 17.00 uur. Haagsteeg 2, Wageningen

Maritime Week De open dag is de aftrap van de jaarlijkse Maritime Week, van 29 oktober tot en met zaterdag 5 november 2016. De maritieme sector staat onder het thema 'Ervaar de toekomst' een week lang in het teken van kennisdeling, zelf bleven én ervaren welke opleidings- en carrièremogelijkheden de maritieme sector te bieden heeft.

Voor meer informatie neem contact op met de afdeling communicatie via communicatie@marin.nl of tel. 0317-493 377 / 493 363.

MARIN
De zee, een uitdaging voor mens en machine. Onderzoeksinstituut MARIN biedt de maritieme en offshore-industrie en overheid gedegen kennis en onafhankelijk onderzoek. Met gebruik van de nieuwste testfaciliteiten, waregroottemetingen en simulatoren en in samenwerking met een uitgebreid innovatie- en researchnetwerk realiseren we ons doel: de ontwikkeling van schonere, veiligere en slimmere schepen en maritieme constructies. MARIN (Maritiem Research Instituut Nederland) is gevestigd in Wageningen en heeft ruim 370 mensen in dienst.

MARIN Maritiem Research Instituut Nederland

Wageningen