ANP lanceert nieuwe agenda's

Een maand na de overname van agendadienst Zapaday lanceert het ANP drie nieuwe agenda's. Vanaf 1 november zijn er aparte agenda's voor Entertainment en Royalty, met daarin alle nationale en internationale relevante agendapunten op deze gebieden.

Adjunct-hoofdredacteur Johan Groeneveld: 'Een rondgang langs klanten van het ANP leert ons dat er grote behoefte is aan deze agenda's. Daarom hebben we met ons team agendaredacteuren en -ontwikkelaars alles op alles gezet om ze zo snel mogelijk te creëren. Het is daarbij een groot voordeel dat we alle disciplines nu onder een dak hebben. We ontginnen agendapunten in het dagelijkse redactieproces en daarnaast zetten we spiders op een groot aantal digitale bronnen.'

De derde nieuwe agenda heeft als werktitel Focus en wordt ingezet bij steeds wisselende grote nieuwsthema's. Nu ligt de focus in deze aparte agenda op de naderende verkiezingen in de VS. Groeneveld: 'In deze thema-agenda zullen we ook altijd veel meer items en informatie zetten dan in de reguliere rubrieken.'

Gebruikers van de ANP Agenda kunnen zich net als bij de bestaande rubrieken Binnenland, Buitenland, Economie, Sport, Parlement en Rechtbank ook bij de nieuwe agenda's abonneren op updates per e-mail. De nieuwe rubrieken zijn zichtbaar in het dashboard agenda.anp.nl en komen spoedig ook in de ANP App.

Iedereen kent het ANP. Het Algemeen Nederlands Persbureau bestaat sinds 1934 en levert jaarlijks honderdduizenden nieuwsberichten, foto's, radiobulletins en video's. Nederlandse media hebben langjarige relaties met het ANP. Daarnaast werkt het ANP nauw samen met de grote internationale nieuwsagentschappen. Een snel groeiend aantal bedrijven, organisaties en overheidsdiensten zet het ANP in voor mediadistributie, mediamonitoring, strategische analyses, contentcreatie en andere services.
Check www.anp.nl voor een overzicht van de producten en diensten van het ANP.

Geplaatst in:

Voor meer informatie:
Het ANP
Henny Engberts, telefoon +31 70 4141103 (direct)
Mobiel: +31 622411086
henny.engberts@anp.nl