KPOA On Wheels: basisschoolleerkrachten op maatschappelijke expeditie

Amersfoort, 26 oktober 2016 - Alle medewerkers van de 17 basisscholen en het bestuursbureau van de Stichting voor KPOA e.o. gaan op 7 november gezamenlijk op pad naar organisaties buiten de onderwijssector om te ervaren hoe deze omgaan met diverse maatschappelijke vraagstukken. Wat kunnen we hiervan leren voor het onderwijs in onze scholen?

Hoe gaat de KNRM om met veiligheid, hoe werkt Unilever aan innovatie, hoe scout AZ of het nationaal jeugdorkest jong talent, hoe gaat Randstad om met mobiliteit, hoe gaat de verslavingszorg om met drop-outs, hoe leer je in de politieacademie omgaan met agressie en geweld, hoe denkt de Tweede Kamer met onderwijsbeleid maatschappelijke vraagstukken op te lossen, hoe speelt een integraal kind centrum in op vragen van ouders en kinderen?

Expeditie KPOA 2022
Vanuit deze gezamenlijke ervaring gaan we met elkaar de koers van onze scholen uitwerken. Welke maatschappelijke invloeden komen de basisschool binnen en wat vraagt dat de komende jaren van onze leerkrachten en schoolleiders? Op 1 augustus 2018 willen we zo een nieuwe weg inslaan die door en met professionals is ontwikkeld en inspeelt op onze veranderende samenleving.
Bijzonder om te ervaren dat zoveel bedrijven en maatschappelijke organisaties ons de kans bieden om achter de schermen mee te kijken: een groot maatschappelijk hart voor kinderen!

Geplaatst in:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Brigitte Visser, tel.nr. 06-23 32 66 88

Stichting voor KPOA e.o.

Amersfoort