Onlineprinters verlaagt zijn prijzen en verkort de productietijd door techniekinnovatie

AMSTERDAM en BRUSSEL, October 25, 2016 /PRNewswire/ --

Etiketten op rol - productie vandaag, levering morgen!

Zelfklevende etiketten in kleine oplagen waren enkele jaren geleden nauwelijks betaalbaar, en productie op de dag van bestellen was zelden mogelijk. Door de investering in een nieuwe druktechnologie en de aanschaf van een nieuwe laserstans, kan Onlineprinters de levertijden van etiketten op rol verkorten en de prijzen ervan verlagen. Met de optie "spoeddruk" is zelfs productie op één werkdag mogelijk.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161025/432220 )

"Door onze nieuwe productielijn maken wij etiketten betaalbaar voor iedereen. Kleine ondernemingen en middenstandsbedrijven als boetieks en bloemisten evenals creatievelingen en agentschappen kunnen daarmee ook uitblinken met professionele etiketten. Door de verbeterde efficiëntie konden wij tevens de prijzen met tot wel 20% verlagen", licht Heiko Wiederer toe, die als productmanager de launch van het nieuwe aanbod heeft begeleid. De etiketten worden gebruiksgereed op een opgerold dragermateriaal geleverd. Ze kunnen, afhankelijk van het gewenste formaat, worden besteld in oplagen van 100 tot 10.000 stuks, andere stickers zijn zelfs verkrijgbaar in een nog kleiner aantal.

"Klassieke afnemers voor etiketten op rol zijn klanten die hun producten tot nog toe met de hand van een opschrift hebben voorzien en voor wie het machinaal etiketteren niet de moeite loont", legt Wiederer uit. "Onze etiketten zijn vooral geschikt voor het aanbrengen van tekst op flessen of glazen potten met levensmiddelen als jam en chutney. Tijdens de kerstdrukte zijn ze bovendien zeer geliefd om aan te brengen op mailings en op kerstcadeaus."

Materiaal- en productkeuze

Etiketten op rol zijn bij Onlineprinters verkrijgbaar in 20 formaten en twee soorten materiaal. De dienstverlener van onlinedrukwerk biedt bovendien diverse andere stickers aan, van neon-stickers, statische stickers en adresetiketten tot en met zelfklevende grootformaat plakfolie en vloerstickers. De productie vindt volledig in de eigen productiedivisie plaats, waardoor een hoge productkwaliteit wordt gewaarborgd.

Productietijd naar wens

Door de nieuwe technologie kon ook de standaardproductietijd zonder meerprijs aanzienlijk worden verkort: In plaats van negen bedraagt deze nu vijf tot zes werkdagen. Met de leveroptie "spoedzending" kan ook de verzendlooptijd nog eens worden verkort. Transparante prijzen zorgen ervoor, dat de kosten die in rekening worden gebracht voor speciale diensten of versnelling van de productietijd, tijdens het bestelproces vóór de koop gedetailleerd aan de klant worden getoond.

Drukprocedés

De nieuwe etiketten op rol worden gedrukt in een digitaal drukprocedé. Dankzij het door Onlineprinters toegepaste InkJet-procedé kan er worden gedrukt met een resolutie van tot wel 1.440 dpi. Daarmee wordt een drukresultaat behaald, dat overeenkomt met offsetkwaliteit. Al naargelang oplage en materiaaltype produceert Onlineprinters andere stickers flexibel met andere drukprocedés, bijvoorbeeld offsetdruk, digitale druk met latex- of droge toner.

Over de onderneming

Etiketten vormen slechts één onderdeel van het brede assortiment van Onlineprinters. De onlinedrukkerij produceert jaarlijkse miljarden stuks drukwerk, van een klassieke flyer en professionele beurssystemen tot en met grootformaat buitenreclame. Onlineprinters was met zijn oprichting in 2004 een van de eerste onlineshops voor drukwerk in Europa. Als enige van de grote onlinedrukkerijen kwam de onderneming in de e-commerce voort uit een traditionele drukkerij. Alle producten worden uitsluitend in de eigen fabrieken op de Duitse bedrijfslocatie in Neustadt an der Aisch geproduceerd. Onlineprinters werd in 2016 al onderscheiden met verschillende service-awards.

Video "Een blik achter de schermen bij Onlineprinters":  https://www.youtube.com/watch?v=bVXhhixLOjA&list=PLEriQeICU0ivtEYJj-o_RrMIX5TUH5MuB

Foto: Etiketten op rol in spoeddruk

Fotobeschrijving: Door de investering in een nieuwe druktechnologie en de aanschaf van een nieuwe laserstans, kon Onlineprinters de levertijden van etiketten op rol verkorten en de prijzen ervan verlagen. De etiketten op rol worden zonder omranding geleverd en zijn daarom zeer geschikt voor het snel etiketteren met de hand van flessen en glazen potten voor producten als jam en chutney. Ook voor het aanbrengen van de decoratieve stickers op kerstcadeaus en voor mailings zijn de etiketten op rol zeer geschikt.