Statiegeldactie Dirk levert 30.000 euro op voor spierziektenonderzoek

Supermarktketen Dirk van den Broek heeft in de maanden augustus en september een statiegeldactie georganiseerd voor het Prinses Beatrix Spierfonds. De actie heeft Euro 30.881,65 opgeleverd. Dit geld komt ten goede aan wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten.

Anouska Ramaker (22 jaar) ontvangt uit handen van filiaalmanager Twan van Fessem. Een cheque van maar liefst Euro 30.881,65 Anouska heeft de spierziekte FSHD. Door de ziekte verliezen de spieren steeds meer kracht, waardoor mensen uiteindelijk in een rolstoel kunnen belanden. Kenmerkend voor de spierziekte is het uitdrukkingsloze gezicht. Met deze cheque kan er een flinke stap gezet worden in wetenschappelijk onderzoek naar spierziekten.

"De actie is een prachtig initiatief van de supermarktketen, we vinden het fantastisch dat Dirk van den Broek en haar klanten zich inzetten voor mensen met een spierziekte", aldus Jan-Ite de Ruijter, directeur Prinses Beatrix Spierfonds.

Spierziekten
In Nederland hebben ruim 200.000 mensen een spierziekte. Er zijn 600 verschillende spierziekten. Sommige zijn dodelijk, sommige zijn erfelijk, maar ze hebben allemaal een verlammend effect op de spieren. Er zitten zo'n 600 spieren in een mensenlichaam en die sturen alles aan; lopen, plassen, fronsen, lachen, ademen. Een ziekte die spieren aantast, tast het hele lichaam en daarmee ook het hele leven van een persoon aan.

Over het Prinses Beatrix Spierfonds
Het Prinses Beatrix Spierfonds zet zich al 60 jaar in voor mensen met een spierziekte in Nederland. Het is ons doel om alle spierziekten de wereld uit te krijgen, ons middel is wetenschappelijk onderzoek. We financieren en stimuleren onderzoek naar genezing, en naar een betere kwaliteit van leven voor patiënten nu. En met succes! Dankzij de financiering van het fonds is er onder andere een levensreddend medicijn voor de ziekte van Pompe ontwikkeld en zijn wetenschappers op de goede weg naar een therapie voor de ziekte van Duchenne.

Dirk
Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 113 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl.

De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult Groep NV. Detailresult Groep NV heeft behalve diverse supermarktformules ook eigen productiebedrijven, diverse distributiecentra, verscentrales en transport. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.

Voor meer informatie en HR beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Eline Olsthoorn van het Prinses Beatrix Spierfonds via e.olsthoorn@spierfonds.nl / 070-3607607

Voor meer informatie over Dirk van den Broek kunt u contact opnemen met persvoorlichter Esther Kingma via 088-313 6313 of persvoorlichting@detailresult.nl.

Prinses Beatrix Spierfonds