OnLane start samenwerking met influencers op musical.ly netwerk

OnLane, het in Amsterdam gevestigde MCN (Multi Channel Network) bereikt al een zeer groot publiek via hun influencers en content op YouTube, Facebook, Instagram en Snapchat maar vanaf vandaag komt daar ook het snel groeiende musical.ly platform bij. Met enkele zeer populaire Nederlandse "Musers" (makers van video's binnen de app) is OnLane reeds een samenwerking aangegaan, waaronder Sara Dol (officialsaarx - 500.000 volgers), Bente van Katwijk (bentevankatwijk - 450.000 volgers) en Keanu Bruijnen (keanu.bruijnen - 340.000 volgers).

Met deze stap geeft OnLane een impuls aan de groeiambities van de onderneming. Jonatan de Boer, directeur bij OnLane: 'Wij blijven innoveren door continu aanwezig te zijn op de plaatsten waar het publiek is en waar influencers zijn. Zo ontstaat er voor ons, voor onze influencers en voor adverteerders een breder en veelzijdiger werkterrein.' OnLane zal de Musical.ly influencers ondersteunen in het maken van de video's, het laten groeien van hun publieksbereik op social media en het bedrijf zal samenwerkingen aangaan met relevante adverteerders op Musical.ly.

Musical.ly (spreek uit: musicly) is een social media platform waar men 15-seconden video's maakt, deelt en ontdekt. Vooral Playback-, dans- en sketchvideo's zijn populair op Musical.ly. De app heeft ruim 130 miljoen wereldwijde gebruikers, er komen dagelijks 10 miljoen nieuwe video's bij en de app is in Nederland inmiddels 2 miljoen keer gedownload. 65% van de gebruikers zijn tieners en 68% van de gebruikers zijn vrouwelijk. Musical.ly werkt commercieel samen met o.a. MTV, Walt Disney Pictures, Ariana Grande en Jason Derulo. Naast 15-seconden video's uploaden is het voor de gebruiker ook mogelijk live video uit te zenden via Live.ly, een wereldwijd live-streaming platform binnen Musical.ly dat influencers toelaat om direct en persoonlijk met hun fans om te gaan. De best bekeken stream heeft meer dan 1 miljoen kijkers.

Over OnLane

Als MCN (Multi Channel Network) begeleidt het bedrijf ruim 100 Nederlandse en Belgische influencers (YouTubers, Vloggers, Facebookers, Instagrammers, Snapchatters en Musers) zoals Britt Scholte, Jeroen van Holland, Marije Zuurveld, Noah Zeeuw en Officialsaarx. Daarnaast produceert OnLane als Studio een tiental eigen YouTube Formats, zoals Ponkers, de Filmfabriek en TIEN en content voor adverteerders waaronder Coca-Cola Nederland en Disney. Het netwerk genereert ruim 75 miljoen views per maand op YouTube en Facebook. OnLane is naast YouTube ook actief met influencers en content op Snapchat, Instagram en Musical.ly.

OnLane is in 2013 gestart als Mediakraft Nederland, sinds 1 mei 2016 is OnLane volledig onderdeel van het Nederlandse MediaLane Holding. Bij OnLane werkt een jong en creatief team van 16 medewerkers met een gemiddelde leeftijd van 25 jaar.

Geplaatst in:

Voor nadere informatie: