GGN EBITDA 2016 in derde kwartaal al hoger dan heel 2015

GGN heeft de eerste negen maanden van 2016 afgesloten met een EBITDA (winst voor rente, belasting en afschrijvingen) van 6,9 miljoen euro en deze is daarmee nu al fors hoger dan die van heel 2015. Daarmee komt het netto resultaat uit op 1,15 miljoen euro.

Volgens financieel directeur Willem Bieshaar zet de positieve resultaatontwikkeling door in het vierde kwartaal. Voor heel 2016 voorziet hij een EBITDA met dubbele cijfers. 'Het veranderproces dat we in 2015 hebben ingezet, betaalt zich terug in positieve resultaten, zowel voor onze klanten als voor onze aandeelhouders. Onze organisatie werkt steeds efficiënter en de kwaliteit van onze dienstverlening is merkbaar verbeterd.'

Landelijke database
Dat is mede te danken aan de landelijke database van GGN met gegevens over het betaalgedrag van
3,6 miljoen unieke debiteuren. Bieshaar: 'Met deze data kunnen we vooraf beter beoordelen met welk type debiteur we te maken hebben en wat in dat specifieke geval de beste incassostrategie is. We zullen deze data-gedreven werkwijze de komende jaren steeds verder doorontwikkelen, zodat we een hoger incassorendement voor onze klanten kunnen halen - dat wil zeggen dat we meer en/of sneller resultaat kunnen boeken.'

Centralisatie
De centrale database maakt het ook mogelijk dat deurwaarders met behulp van de RouteGGN deurwaarderstablet veel effectiever kunnen werken. Zij hebben onderweg inzicht in alle dossiers van alle debiteuren. Zo kunnen zij hun route optimaliseren, meer debiteuren op een werkdag doelgericht benaderen en opzoeken. Omdat administratieve handelingen op de tablet direct in het systeem verwerkt worden, leidt dit ook tot minder handelingen op kantoor. Daarnaast werpen de centralisatie en de LEAN-werkwijze hun vruchten af. Dat heeft geleid tot meer efficiency en kortere lijnen met klanten. De effecten van de in 2015 ingezette besparingsmaatregelen blijven ook de komende jaren zichtbaar.

Dienstverlening
Bieshaar voorziet dat de positieve resultaatontwikkeling ook de komende jaren doorzet. 'We houden vast aan de strategie die we in 2015 hebben ingezet. Daarmee gaan we onze dienstverlening structureel verder verbeteren.' Hij noemt dat niet alleen goed nieuws voor GGN, maar ook voor de klanten van GGN. 'Het is een bevestiging van het vertrouwen dat zij in ons stellen.'

Kijk voor meer informatie op de website van GGN.

Geplaatst in:

GGN