Novisource draagt de nieuwe RvB voor

Philip van Blanken (1962) en Peter Specht (1962) worden voorgedragen als bestuurders van het aan Euronext Amsterdam genoteerde Novisource N.V.. Peter Specht wordt voorgedragen voor de functie van Chief Financial Officer met ingang van 1 januari 2017. Philip van Blanken wordt voorgedragen als Chief Executive Officer met ingang van 1 februari 2017.

Door het aftreden van de leden van de Raad van Bestuur - Willem van der Vorm en Bram Schot - per 1 juni 2016 ontstonden de twee vacatures. De Algemene Vergadering van Aandeelhouders heeft per 1 juni 2016 Eric Drossaert benoemd als interim CEO voor de periode van 1 juni tot en met 31 januari 2017. Hij zal per 1 februari 2017 terug treden als bestuurder.

Tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 29 november aanstaande zal over hun aanstelling worden gestemd.

Biografie Philip van Blanken
Philip van Blanken (1962) heeft ruim 30 jaar ervaring in de IT dienstverlening waarvan het merendeel bij commerciële organisaties. Als consultant, commercieel manager en directeur heeft hij gewerkt bij BSO, CMG en Ordina. Bij de laatst genoemde onderneming was hij als lid van het executive committee verantwoordelijk voor de delivery organisatie in Nederland. Zijn loopbaan begon hij bij de IT-afdeling van het toenmalige Hooge Huys verzekeringen. Sinds 2008 is Philip als CEO en mede-aandeelhouder betrokken geweest bij Nspyre. Een succesvolle IT-dienstverlener in de High Tech en Industriele automatisering die begin 2015 verkocht is aan Altran. De afgelopen 2 jaar is Philip van Blanken als country manager verantwoordelijk geweest voor de integratie van Nspyre binnen de Altran Nederland organisatie. Philip van Blanken heeft Bedrijfskunde gestudeerd, is getrouwd en woont in Alkmaar.

Biografie Peter Specht
Peter Specht (1962) heeft meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van financiën, HRM en ICT, met name in de IT-branche. De laatste 8 jaar was hij mede-aandeelhouder en CFO bij Nspyre. Momenteel is Peter Specht werkzaam als Financieel directeur bij Altran Nederland. Peter Specht was mede-eigenaar van Fusion4 en werkte eerder voor Ordina. Hij heeft de opleiding heao Bedrijfskunde en een opleiding post-hbo Financieel management afgerond.

Voor meer informatie over dit persbericht:
Eric Drossaert, Chief Executive Officer
ir@novisource.nl