TVM foundation doneert € 5.000,- aan Dorpshuis Exloo

Op donderdag 20 oktober heeft de heer Geert Deekens van Stichting Dorpshuis Exloo een cheque ter waarde van Euro 5.000,- ontvangen van de TVM foundation. De uitreiking vond plaats in het dorpshuis in Exloo. Annetta de Vries- Tabak, bestuurslid van de TVM foundation reikte de cheque uit. Mede dankzij deze bijdrage kan de stichting haar droom realiseren: het realiseren van een multifunctioneel dorpscentrum.

Verbouw in afrondende fase
De werkzaamheden zijn inmiddels in een afrondende fase terecht gekomen. De keuken is geïnstalleerd en met de andere vaste inrichting is begonnen. Begin oktober is men vanuit de stichting gestart met het aanleggen van de tuin en bestrating. Een drukke bedoening in het dorpshuis in Exloo. 'Ja, dat kan men wel stellen', beaamt Geert Deekens. 'Samen zijn we dit project gestart en samen ronden we het af in november met een mooi openingsfeest. Het is echt geweldig om te merken dat een ieder naar de opening toeleeft. Samen met de inwoners uit en rondom Exloo hebben we geklust om het dorpshuis te kunnen realiseren. Doordat we op deze wijze geld hebben bespaard, kunnen we ook weer andere wensen in vervulling laten gaan'.

Een dorpshuis met veel voorzieningen
Het dorpshuis in Exloo is straks een multifunctioneel centrum voor jong en oud. 'Toen het idee ontstond waren we het er snel over eens dat het een dorpshuis moest zijn waar zowel jong en oud activiteiten kunnen doen. Bovendien vonden we dat het ook moest verbinden en dat de plek van het dorpshuis voor een ieder toegankelijk moest zijn. Dit alles hebben we gevonden in ons nieuwe dorpshuis. De school en sportcomplex waren hier al gehuisvest. We hebben het bestaande gebouw aangepast aan de wensen en eisen van een goed dorpshuis in combinatie met school en sport', vertelt Deekens enthousiast.

Donatie TVM foundation
De Coöperatie TVM reserveert jaarlijks een deel van haar winst en doneert deze aan de TVM foundation. Leden/klanten die bij TVM verzekerd zijn en de medewerkers kunnen een aanvraag doen bij de stichting. Dit project is voorgedragen door Gea Burger-Langius, medewerker van TVM verzekeringen. De stichting TVM foundation ondersteunt sociaal maatschappelijke initiatieven. 'De donatie aan de Stichting Dorpshuis Exloo past bij de TVM foundation', vertelt Annetta de Vries-Tabak (bestuurslid van de TVM foundation). 'Het project verbindt mensen, het biedt voorzieningen voor jong en oud en het levert een bijdrage aan de leefbaarheid van Exloo. De verbouw is nog niet geheel gereed, maar we zien nu al dat het een prachtig onderkomen wordt'. Een overzicht van donaties en initiatieven én meer informatie over de TVM foundation vindt u op www.tvmfoundation.nl Meer informatie over de Stichting Dorpshuis Exloo vindt u op www.dorpshuisexloo.nl.

afbeelding v.l.n.r.: Geert Deekens, Gea Burger-Langius en Annetta de Vries-Tabak

Meer informatie over het bovenstaande kunt u krijgen bij Jaap Stalenburg, manager Corporate Communicatie van TVM verzekeringen. Hij is bereikbaar via telefoonnummer: 06-51343596.

TVM foundation

Exloo