Yvonne van Rooy herbenoemd als voorzitter NVZ

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) heeft tijdens de algemene ledenvergadering Yvonne van Rooy herbenoemd tot voorzitter van het bestuur. Deze benoeming geldt voor twee jaar en gaat in op 1 december 2016.

Van Rooy: "Ik ben blij met het vertrouwen van de NVZ-leden en ik zal aandacht blijven vragen voor minder regeldruk, meer openheid en de veranderende rol van de patiënt. Met onze strategie 'Zorg voor 2020' is het afgelopen jaar een stevige ambitie neergezet. Het geeft me een goed gevoel dat ik hier als voorzitter een bijdrage aan kan blijven leveren".

Yvonne van Rooy (1951) is sinds 1 december 2012 voorzitter van de NVZ. De vereniging behartigt de belangen van alle algemene Nederlandse ziekenhuizen en categorale instellingen. Daarnaast is Yvonne van Rooy lid van het dagelijks bestuur van VNO NCW en bekleedt zij een aantal functies als toezichthouder, onder andere bij NN Group en het Gemeentemuseum in Den Haag.

Voor meer informatie. Wouter van der Horst woordvoerder NVZ, 030 2739367

NVZ