Novisource draagt nieuwe leden RvC voor

Eddy Vermeire (64), Edwin Groeneveld (51) en Duco Wildeboer (49) worden voorgedragen als leden van de Raad van Commissarissen van het aan Euronext Amsterdam genoteerde Novisource N.V. De heer Vermeire wordt voorgedragen als voorzitter.

Door het aftreden van de leden van de Raad van Commissarissen - Jacques Brulot en Juanita van Blokland - per 1 juni 2016 ontstonden er twee vacatures, naast de reeds bestaande vacature. De Algemene Vergadering van Aandeelhouders heeft per 1 juni 2016 Philip van Blanken en Peter Specht benoemd voor een aanwijzing als bedoeld in artikel 19.6 van de statuten van Novisource. Beide heren treden resp. per 1 februari 2017 en 1 januari 2017 terug.

Tijdens de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 29 november aanstaande zal over hun aanstelling worden gestemd.

Biografie Eddy Vermeire
E. (Eddy, 64) Vermeire, heeft een Master Information Management behaald op de Universiteit van Tilburg. De eerste helft van zijn loopbaan heeft hij gewerkt in de rol van IT en informatie manager in de financiële sector: bij een bank en diverse verzekeringsmijen waaronder Aegon. Vervolgens heeft hij als manager en directeur gewerkt voor diverse IT dienstverleners (BSO en PinkRoccade) en daarbij diverse reorganisaties doorgevoerd. In 1997 is hij medeoprichter en CEO van het IT consultancy bedrijf The Vision Web. Na een onstuimige groei naar ruim 500 consultants werd de onderneming verkocht aan Ordina en werd Eddy in de directie verantwoordelijk voor commercie. In 2009 heeft hij weer voor het ondernemerschap gekozen en vervolgens een doorstart gemaakt met een venture in 3d technologie in Los Angeles en nauw samen gewerkt met Google Earth. Sinds 2011 is hij CEO van een near shore onderneming ISDC, deze onderneming is recentelijk verkocht aan Endava en is hij nu verantwoordelijk voor de commerciële uitbouw in Europa. De afgelopen 10 jaar is Eddy toezichthouder (en ook voorzitter RvC) geweest in IT, Consultancy, Zorg en Media. Eddy woont in Amsterdam, is getrouwd en heeft twee zoons.

Biografie Edwin Groeneveld
E. Groeneveld (Edwin, 51), studeerde af als registeraccountant aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Gedurende en na zijn studie werkte hij 12 jaar bij PWC, waar grotere beursgenoteerde ondernemingen tot zijn klantenportefeuille behoorde. Na zijn periode bij PWC heeft hij een tweetal jaren gewerkt bij Stichting AKN (Avro, KRO en NCRV), waar hij verantwoordelijk was voor de integratie van de backoffice activiteiten van de verschillende omroepverenigingen. Daarna maakte hij de overstap naar Ordina. Bij Ordina was hij in de functie van directeur finance & control verantwoordelijk voor onder andere interne- en externe verslaggeving, business controlling en risicomanagement. Daarnaast is hij belast geweest met de uitvoering van acquisities, verkoop van deelnemingen en de uitvoering van reorganisaties. Na 12 jaar Ordina is hij als CFO in dienst getreden bij Conclusion, een dienstverlener op het gebied van ICT, HR, communicatie en organisatie. In de bijna 5 jaar die hij bij Conclusion heeft gewerkt was hij de laatste 2 jaar als statutair directeur verbonden. Zijn laatste jaar stond in het teken van de verkoop van Conclusion aan Gilde Investments. Momenteel voert hij als zelfstandige verschillende advies- en interim opdrachten uit. Edwin woont samen met zijn partner in Den Haag en heeft twee kinderen.

Biografie Duco Wildeboer
Mr D. Wildeboer (Duco, 49), studeerde af in het burgerlijk recht aan de juridische faculteit van de Rijksuniversiteit Leiden, alwaar hij ook een propedeuse Kunstgeschiedenis haalde.
Na zijn studie werkte hij een aantal jaren in de kunsthandel en verbleef in die periode een drietal jaren in Londen. Bij terugkomst in Nederland rondde hij met succes een intern opleidingstraject af bij VSB-Bank/Fortis Bank en zette zijn carrière voort bij Amsterdam Exchanges (Beursplein 5).
Na een jaar beoordelen van prospectussen en biedingsberichten namens de Amsterdamse beurs maakte hij de overstap naar de afdeling Noteringen en Primaire Markt alwaar hij in 2005 dagelijks manager werd. Met de internationalisering binnen (NYSE) Euronext trad hij toe tot het management van de Listings afdeling en was hij verantwoordelijk voor de gehele Mid-en Back Office als Director Listing Operations. In deze functie was hij verantwoordelijk voor het beleid ten aanzien van nieuwe beursnoteringen, toezicht op genoteerde ondernemingen en de harmonisatie van de toelatingsroutine in de Euronext-landen. Als lid van het Listings management team was betrokken bij de oprichting van een nieuwe beurs in Londen en gesprekspartner voor de vijf beurstoezichthouders inzake noteringszaken. In zijn meest recente functie was hij verantwoordelijk voor de ondersteuning van alle genoteerde ondernemingen en betrokken intermediairs. Duco is getrouwd, heeft twee kinderen en is betrokken bij HC AthenA en het Jeugd Sportfonds Noord Holland.

Geplaatst in:

Voor meer informatie over dit persbericht:
Eric Drossaert, Chief Executive Officer
ir@novisource.nl