Snellaadnetwerk Fastned bereikt operationeel break-even

AMSTERDAM, October 11, 2018 /PRNewswire/ --

Snellaadbedrijf start met de uitgifte van obligaties om groei te versnellen

Fastned is ook in het derde kwartaal van 2018 hard gegroeid. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar verdrievoudigde de omzet en in september bereikte het netwerk van snellaadstations operationeel break-even. Alle operationele kosten die betrekking hebben op de stations zijn nu gedekt door inkomsten. Om verdere groei te financieren start Fastned vandaag een nieuwe uitgifte van obligaties. De obligaties hebben een looptijd van 5 jaar en keren 6% rente per jaar uit. De opbrengsten zijn bedoeld om verdere groei te faciliteren en het netwerk uit te breiden.

- Omzet: EUR 352.609 (+199% vs. Q3 2017)
- Afzet: 703.491 (kWh) (+187% vs. Q3 2017)
- Actieve klanten: 12.677 (+165% vs. Q3 2017)

Q3 mijlpalen:

- In september waren er meer dan 21.000 laadsessies.
- Fastned opende drie nieuwe stations (Wellerzand, Lemsterhop, Paderborn-Mönkeloh), wat
het totaal brengt op 77 operationele stations.
- De bouw van 15 stations in Duitsland is in volle gang.
- Fastned heeft nog meer HPC (high powered charging) laders geplaatst op haar stations,
waarmee elektrische voertuigen tot 175 kW en zelfs 350 kW kunnen laden; tot 100 keer
sneller dan thuis.
- Op 8 oktober tekende Fastned een overeenkomst met REWE Region Mitte om
snellaadstations te plaatsen bij haar supermarkten. In 2019 begint een pilot op vier
van hun beste supermarktlocaties.
- Per vandaag (11 oktober) geeft Fastned nieuwe obligaties uit. De obligaties hebben een
looptijd van 5 jaar en keren 6% rente per jaar uit. De obligaties bieden iedereen in
Nederland een kans om te investeren in de energietransitie. Meedoen is mogelijk vanaf
EUR1.000. Investeerders kunnen via de Fastned website de prospectus lezen en zich
intekenen. Zie: fastned.nl/obligaties.

Download hier [https://fastned.nl/nl/investor-relations ] de Fastned Q3 resultaten.

Noot: bovenstaande cijfers zijn nog niet gecontroleerd door de accountant. De gecontroleerde jaarcijfers zullen in maart 2019 worden gepubliceerd.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Algemene informatie Fastned

Fastned bouwt aan een Europees netwerk van snellaadstations waar alle elektrische auto's snel kunnen laden. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto's in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel heeft Fastned ruim 75 snellaadstations operationeel in Nederland en Duitsland. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Er wordt actief gewerkt aan snellaadstations in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.

De realisatie van een Europees netwerk van snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto's. Het aantal elektrische auto's op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen.

Voor meer informatie ga naar http://www.fastned.nl.

PRN NLD

CONTACT: Voor meer informatie, zie http://www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom, in de presskit zijn logo's, foto's en filmpjes beschikbaar. Voor meer informatie en/of een interview met een van de oprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen met Kyra Hartlief: kyra.hartlief@fastned.nl, tel nr 020-7055320 (ook buiten kantooruren bereikbaar)

PR Newswire