Dexcom voegt Ambulant GlucoseProfiel (AGP) toe aan CLARITY van Dexcom

EDINBURGH, Schotland, September 11, 2017 /PRNewswire/ --

DexCom, Inc. , leider in continue glucosemonitoring (CGM) voor mensen met diabetes, heeft vandaag aangekondigd dat het ambulant glucoseprofiel (AGP) wordt geïntegreerd in de CLARITY-software van Dexcom voor Europa. CLARITY, internetgebaseerde software van Dexcom, geeft toegang tot klinisch relevante meetgegevens en rapporten voor gegevensanalyses en planning van diabetesbehandeling.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/553571/Dexcom_Logo.jpg )

Het rapport met het ambulante glucoseprofiel, bekend als captūrAGP(R), is ontworpen door het International Diabetes Center (IDC) met inbreng van endocrinologen en artsen die experts zijn in gegevensbeheer en -interpretatie.[1],[2] het AGP omvat een overzicht van de glucosegegevens van de patiënt in drie onderdelen:

(1) statistisch overzicht, (2) visuele weergave en (3) dagelijkse weergaven.  Deze onderdelen creëren een gezamenlijk platform voor patiënten en artsen voor het bekijken van glucosepatronen en -trends.

"Het doet Dexcom genoegen om samen te werken met de IDC bij het implementeren van een standaardrapport over alle platformen - waardoor artsen en professionals in de gezondheidszorg informatie in een consistente opmaak kunnen vergelijken", zegt Kevin Sayer, President en CEO van Dexcom. "Als leider in de branche voor continue glucosemonitoring is het belangrijk dat we in lijn blijven met de aanbevelingen van de branche en klinische verenigingen om de hulpmiddelen en informatie te bieden die nodig zijn om artsen de klinische workflow te laten verbeteren, terwijl ze de diabetes van hun patiënten met glucosegegevens en -rapportages beheren."

Dexcom zal de nieuwe updates voor CLARITY van Dexcom, waaronder het AGP, demonstreren op de 53ste jaarlijkse bijeenkomst van de EASD (European Association for the Study of Diabetes). Experts op het gebied van CLARITY van Dexcom zullen de software demonstreren in onze stand met nummer L03.

"Ik hoop dat het gebruik van AGP om de CBM-meetgegevens te standaardiseren en de weergave van het glucoseprofiel artsen en patiënten zal helpen om samen een gepersonaliseerd actieplan te formuleren om het onder controle houden van de glucosewaarden te optimaliseren", aldus Richard Bergenstal, MD, endocrinoloog en uitvoerend bestuurder van het International Diabetes Center in St. Louis Park, Minnesota (VS).

"AGP-rapportages worden al meerdere jaren gebruikt door artsen", zo legt George Grunberger, MD, FACP, FACE, directeur van het Grunberger Diabetes Institute in Bloomfield Hills, Michigan (VS) en vorige voorzitter van de AACE (2015-2016) uit. "Deze tonen de meest relevante statistische en grafische informatie waarmee artsen snel het onder controle houden van de glucosewaarden van een patiënt kunnen beoordelen en betekenisvolle klinische beslissingen kunnen nemen. Door dit rapport op bredere schaal in te zetten door bedrijven die medische apparatuur maken, kan de informatie agnostisch zijn voor de fabrikant. Het AGP kan het ECG voor diabetologie worden, waarbij er één standaard glucoserapport is dat alle artsen kunnen interpreteren.

Over DexCom, Inc.

DexCom, Inc., opgericht in 1999, heeft het hoofdkantoor in San Diego, Californië (VS) en het hoofdkantoor voor EMEA in Edinburgh, Schotland. Het bedrijf heeft patiënten in 39 landen over de hele wereld. Bij Dexcom transformeren we diabeteszorg en -beheer door superieure technologie voor continue glucosemonitoring (CGM) te leveren om patiënten en professionals in de gezondheidszorg te helpen diabetes beter te beheren. Sinds de oprichting van het bedrijf hebben we ons gericht op betere resultaten voor patiënten, zorgverleners en artsen door te voorzien in oplossingen die het beste zijn in hun klasse, terwijl we onze community in staat stellen diabetes daadwerkelijk onder controle te krijgen. Voor meer informatie over CGM van Dexcom gaat u naar http://www.dexcom.com/global

Om multimedia-assets te bekijken, gaat u naar: http://www.dexcom.com/media

Referenties

1. Bergenstal RM, Ahmann A, Bailey T, et al. Recommendations for standardising glucose reporting and analysis to optimise clinical decision making in diabetes: the Ambulatory Glucose Profile (AGP). Diabetes Technol Ther. 2013;15:198-211.

2. Mullen DM. (2017, February 1). AGP [Online]. Beschikbaar via: http://www.AGPreport.org

CONTACT: CONTACTPERSOON VOOR CONSUMENTEN: Stephanie Libous, +44 (0) 203 551 7738, DexcomEMEA@allisonpr.com; CONTACTPERSOON VOOR INVESTEERDERS: Steven Pacelli, 858 200 0200

PR Newswire