Nederlandse leraren houden grootste Virtual Reality Event ter wereld

Op 9 november a.s. zal tijdens hét professionaliseringsevent 'Leraren maken het verschil! - De Superschool' in het Beatrixtheater te Utrecht een officiële, door Guinness World Records erkende, wereldrecordpoging worden gedaan voor 'Most people using virtual reality displays'.

Perswoordvoerder van Dyade Academy, Herman de Wild: "Virtual Reality (VR) biedt het onderwijs enorme mogelijkheden om de kwaliteit naar een nog hoger niveau te brengen. Wij geloven dat VR in de nabije toekomst een belangrijk element gaat worden waarvan scholen kunnen profiteren. Tijdens Leraren maken het verschil! - De Superschool krijgen meer dan 1.000 leraren inzicht in de mogelijkheden van VR en leren zij dit in te zetten op school. Als wij het Guinness Book of Records erop naslaan is er niet eerder een evenement georganiseerd waarbij zo'n grote groep onderwijsprofessionals tegelijkertijd 'spelend leren' beleven in VR."

De Wild: "Als de missie slaagt heeft het Nederlandse onderwijs een wereldwijd record, dat vastgelegd wordt in het Guinness Book of Records. Een bijzonder record, omdat het onderwijs doorgaans wordt gezien als een sector die 'achterloopt'. In onze beleving werken binnen deze sector professionals met passie en energie om het onderwijs verder te brengen. Daarbij wordt ook gekeken naar de nieuwste technologische mogelijkheden. Als organisatie zijn wij trots op deze groep mensen. Dat is de reden dat wij dit evenement hebben geïnitieerd. Leraren maken het verschil, daar zijn wij zeker van!"

Leraren maken het verschil! - De Superschool is een event van Dyade Academy en inspireert leraren om het onderwijs (nog) beter te maken en is geaccrediteerd door het Lerarenregister.

Geplaatst in:

Dyade Academy