Winnaars Nederlands Kampioenschap Striptekenen 2016 bekend

Tijdens Stripfestival Breda tekenden 20 finalisten dat het een lieve lust was om de trofee en de titel Kampioen NK striptekenen 2016 te bemachtigen. Na een 3 uur durende battle werden de eindresultaten gejureerd door Eric Heuvel (January Jones), Aimée de Jongh (Reborn) en Emma Ringelberg (winnares 2009). Uiteindelijk kwamen er drie winnaars uit, ieder in zijn of haar eigen categorie.

categorie 9-11 jaar: Jelle Snijders - Rotterdam

categorie 12 t/m 14 jaar: Fenne Maurer - Hardinxveld-Giessendam

categorie 15 t/m 17 jaar: Emilio Stoppelenburg - Bodegraven

En een eervolle vermelding voor de jongste deelnemer: Rens van Vugt - Oosterhout uit de categorie 9-11 jaar

De winnaars ontvingen uit handen van Rob van Bavel, voorzitter van stichting Strips in Beeld, de trofee, een strippakket t.w.v. 500,00 euro en een publicatiemogelijkheid in het stripblad Eppo.

Tijdens de editie 2016 werden ook de winnaars van de Stripcultuurbeurs 2016 bekendgemaakt. Caroline van der Lee en Cok Jouvenaar ontvingen uit handen van wethouder Boaz Adank een cheque van 4000 euro waarmee ze hun plan om een Striptekenaar des vaderlands te realiseren kunnen verwezenlijken.

In totaal werd het Stripfestival dit weekend bezocht door meer dan 5500 bezoekers .

Voor meer informatie over het NK Striptekenen en Stripfestival Breda kunt u contact opnemen met Rob van Bavel (voorzitter stichting Strips in Beeld), 0162-461110 / r.vanbavel@stripfestivalbreda.nl

Kijk ook op www.nkstriptekenen.nl en www.stripfestivalbreda.nl

Strips in Beeld

Oosterhout