Nieuwe LVT-collecties van Tarkett inspireren tot creatieve expressie

De nieuwe LVT-collecties van Tarkett inspireren tot creatieve expressie

Aansluitend op de succesvolle lancering van het innovatieve concept 'Floor is the new Playground' biedt Tarkett nu een keuze aan nog meer luxueuze vinyltegels (LVT), opgenomen in het assortiment iD Inspiration. Nog meer inspiratie voor creatieve expressie!

Kleur speelt een belangrijke rol in het nieuwe LVT-aanbod dat door Tarkett wordt gelanceerd; er zijn vele nieuwe kleuren, tinten en innovatieve designs, bijvoorbeeld 'Metal Frame', een origineel metallic effect gecombineerd bovenop pastelkleuren. De designs, waar vier jaar lang aan is gewerkt, zijn uitermate geschikt om een opvallende vloer te creëren en zijn perfect voor een breed scala aan sectoren, waaronder detailhandel, horeca, onderwijs, kantoren en commerciële bedrijven.

Florian Bougault, Art Director, Stores & Shops, Hospitality and Leisure, vertelt over de achterliggende inspiratie: "We zijn overtuigd dat een goed ontwerp een blijvende indruk maakt op hoe mensen een ruimte ervaren, vooral in de detailhandel en de horeca. Met het uitgebreide scala aan opties in de iD Inspiration-collecties kan een vloer op maat worden gemaakt en aangepast worden aan specifieke wensen, zodat een ruimte wordt gecreëerd die een positieve invloed heeft op de manier waarop de klant een merk ervaart en beleeft."

De nieuwe collecties in het assortiment iD Inspiration zijn onder andere de veelvuldig gebruikte iD Inspiration 55-70, iD Inspiration Click en iD Inspiration 40. De collecties hebben niet alleen een ethisch sterk design maar zijn tevens buitengewoon functioneel.
- iD Inspiration 55-70 - biedt eindeloze combinaties door de vele keuzemogelijkheden o.g.v. vorm, design, oppervlaktestructuur en afschuining.
Deze herfst worden vier nieuwe formaten geïntroduceerd, evenals aanvullende feature strips voor het creëren van visuele effecten.

- ID Inspiration Click - eenvoudig te leggen dankzij het kliksysteem. Verder kan ID Inspiration Click worden gecombineerd met de akoestische ondervloer Tarkomfort van Tarkett, wat een vermindering van contactgeluid met 19dB oplevert.

- iD Inspiration 40 - veelzijdig en duurzaam; de collectie wordt geleverd in 34 kleuren en patronen met effecten zoals hout en gepolijst beton en is uitermate geschikt voor een commerciële omgeving waar veel wordt gelopen.

Producten uit de iD Inspiration-collectie hebben een aantal extra functies die voordelen opleveren: geringe uitstoot van VOS (vluchtige organische stoffen) wat leidt tot een betere binnenluchtkwaliteit, vervaardigd zonder ftalaten, TOPCLEAN XP(tm) PUR-versterking: een sterk, slijtvast oppervlak waardoor gedurende de levensduur van het product minder water, energie en chemische reinigingsmiddelen nodig zijn. Daarnaast worden alle producten in Europa gemaakt en zijn ze voor 100% recycleerbaar.

Alle LVT-collecties van Tarkett zijn te vinden op het designplatform Floor is the New Playground www.flooristhenewplayground.be. Op de aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke site vinden professionals een galerij met foto's voor inspiratie en toegang tot een groot aantal vloerdesigns die zijn gerangschikt in verschillende categorieën: Inspiration - ontdek verschillende interieurs; Collection - bekijk het hele aanbod aan LVT dat is uitgebreid van 5 standaardformaten in planken en tegels naar 9 opties, wat nog meer combinaties oplevert; Play - de presentatie van afzonderlijke vloerdesigns die zijn gecreëerd door designpartners van Tarkett.

EINDE

Over Tarkett
Met een netto-omzet van 2,7 miljard euro in 2015 is Tarkett een internationale marktleider in innovatieve en duurzame oplossingen voor vloerbedekking en sportveldbekleding. Met een breed scala van producten, waaronder vinyl, linoleum, tapijt, rubber, hout en laminaat, kunstgras en atletiekbanen, bedient de Groep klanten in meer dan 100 landen wereldwijd. Met 12.000 medewerkers en 34 productielocaties, verkoopt Tarkett elke dag 1,3 miljoen vierkante meter aan vloeroppervlak voor ziekenhuizen, scholen, woningen, hotels, kantoren, winkels en sportvelden. De Groep zet zich in voor duurzame ontwikkeling; ze heeft een eco-innovatiestrategie geïmplementeerd en bevordert de circulaire economie. Tarkett is genoteerd op Euronext Parijs (compartiment A, ticker TKTT, ISIN: FR0004188670). www.tarkett.com.

Mediacontact Tarkett
Tarkett EMEA - Marjolijn Verleg - marjolijn.verleg@tarkett.com