la Fève en Winefair smelten samen voor exclusieve wijnbonbons

Winefair stelt zijn samenwerking voor met chocolatier Geert-Jan Heesterbeek. Samen met het la Fève-team stelde hij in zijn atelier in Maastricht 5 unieke bonbons samen. Geïnspireerd door klassieke Franse gerechten vervaardigde de winnaar van de lekkerste bonbon in Nederland chocolaatjes van aperitief tot dessert.

La Fève chocolade en desserts verdeelt vanuit zijn atelier in Maastricht bonbons over heel Nederland, België en Duitsland. Het atelier produceert kleine handgemaakte meesterwerken. Door vernieuwde technieken en unieke vormen vind je de lekkernijen terug in diverse toprestaurants en exclusieve winkels.

Bij elke bonbon die Geert-Jan ontwierp, hoort een exclusieve wijn. "Voor deze selectie deden we beroep op wijn- en gastronomiejournalist Frank van der Auwera", aldus Stefan Frissen, organisator van Winefair. "Zorgvuldig koos hij combinaties die de smaakpapillen doen prikkelen.

Als resultaat van deze samenwerking stellen we ons chocolademenu voor.

Apéritif / Amuse
Bonbon met een zachte gelei van champagne en komkommer met een chocolade ganache van oester en zeewater.

Entrée
Bonbon met een zachte gelei van riesling en gebakken biologische ganzenlever met een chocolade ganache van zwarte truffel en rode bietjes.

Entremet
Bonbon met een zachte gelei van chardonnay en saffraan met een chocolade ganache van Oosterschelde kreeft en venkel.

Plat
Bonbon met een zachte gelei van cabernet-sauvignon met een chocolade ganache van de barbecue gegrilde entrecôte en een marshmallow van bearnaise saus.

Dessert au fromage
Bonbon met een zachte gelei van rode port met een chocolade ganache van Roquefort en een stukje gekonfijte peer.

De bonbons zullen vanaf vrijdag verkrijgbaar zijn via de webshop van la Fève (www.la-fève.nl). Vanaf volgende week via www.winefair.be en op Winefair in Lanaken, Leuven, Antwerpen en Gent.

Geplaatst in:

Niels Janssens - niels.Janssens@primetime.be