Fastned groeit wederom snel in het derde kwartaal

AMSTERDAM, October 13, 2016 /PRNewswire/ --

Ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2015, groeide de omzet en afzet van Fastned in het derde kwartaal van 2016 met drievoudige cijfers:

- Omzet (EUR) +153% t.o.v. Q3 2015
- Afzet (kWh) +216% t.o.v. Q3 2015
- Het aantal actieve klanten is +99% t.o.v. Q3 2015

Verder:

- Introductie van het Power abonnement, waarmee mensen bij Fastned kunnen snelladen
voor dezelfde prijs als thuis laden: 19 cent per kWh.
- Overeenkomst getekend met de grootste Volkswagen dealer in Nederland (Van den
Udenhout). Bij elke nieuwe e-golf krijgt men 1 jaar gratis snelladen bij Fastned.

Toelichting:
Ook in het derde kwartaal is Fastned weer snel gegroeid. Het aantal actieve klanten (gedefinieerd als individuele klant die ten minste een keer heeft geladen in het betreffende kwartaal) is gegroeid tot 2.526 (+99% t.o.v. Q3 2015). Zowel de omzet (+153% t.o.v. Q3 2015) en de afzet (+216% t.o.v. Q3 2015) overtreffen de groei van het aantal elektrische voertuigen in Nederland (rond +30% t.o.v. Q3 2015, cijfers moeten nog worden gepubliceerd door RvO).
Deze groei werd bereikt door zowel het toevoegen van nieuwe stations als een hogere bezettingsgraad van de stations. De introductie van het nieuwe Power abonnement werd goed ontvangen en veel klanten zijn in Q3 2016 overgestapt naar dit abonnement. Dit had een positief effect op zowel de afzet als de omzet. De groei is iets gedrukt door de langdurige sluiting van het drukbezochte Fastned station De Andel, nadat het nabijgelegen tankstation volledig was uitgebrand.
Momenteel rijden er in Nederland ongeveer 12.000 volledig elektrische auto's op de weg. We hebben er vertrouwen in dat het verbeterde bijtellingsregime, striktere uitstooteisen en de introductie van elektrische auto's met meer reikwijdte zullen resulteren in verder verbeterende marktomstandigheden in de komende maanden. In het komende kwartaal zullen de nieuwe Renault ZOE en de nieuwe Volkswagen e-Golf op de markt komen. Volgend jaar verwachten we ook geheel nieuwe elektrische auto's zoals de Opel Ampera-e en de Tesla Model 3. Vanaf 1 januari 2017 zal de fiscale regeling voor volledig elektrische voertuigen ten opzichte auto's met verbrandingsmotoren (inclusief plug-in hybrides) sterk verbeteren.
Klik hier [http://https:/cdn.fastnedcharging.com/uploads/documents/fastned-q3-2016-nl.pdf ] om de bijbehorende grafieken te bekijken.
Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie, zie http://www.fastned.nl. Of ga naar de pressroom [http://fastned.pr.co ], in de presskit zijn logo's, foto's en filmpjes beschikbaar. Zie de newsroom [http://www.fastned.nl/nl/in-het-nieuws ] voor de meest recente nieuws artikelen over Fastned.
Algemene informatie Fastned
Fastned bouwt 's werelds eerste netwerk van snellaadstations voor alle elektrische auto's. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto's in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel zijn er in Nederland 51 snellaadstations operationeel. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs.
De realisatie van een netwerk van Europees snellaadstations door Fastned speelt in op de snelle ontwikkeling van elektrisch rijden. Fabrikanten zoals Tesla, Audi, Volvo, Aston Martin, BMW, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Ford, General Motors en Renault investeren miljarden in de ontwikkeling en productie van deze auto's. Het aantal elektrische auto's op de weg groeit steeds sneller en daarmee groeit de vraag naar kwalitatieve laadinfrastructuur. Fastned speelt in op deze ontwikkeling en bouwt nu aan de duurzame tankstations van morgen. Mede-oprichter Michiel Langezaal: "Wij zijn de Shell van de toekomst, alleen onze bronnen zijn zon en wind." Voor meer informatie ga naar: http://www.fastned.nl.

FASTNED B.V.

CONTACT: Voor meer informatie en/of een interview met een van deoprichters, Bart Lubbers of Michiel Langezaal, kun je contact opnemen metKyra Hartlief: kyra.hartlief@fastned.nl, tel nr 020-7055320 (ook buitenkantooruren bereikbaar).

PR Newswire