Start 11e editie Race of the Classics for Young Professionals

Vandaag start de 11e editie van "Race of the Classics for Young Professionals" (#ROTCYP). Ruim 500 jonge talenten, werkzaam bij toonaangevende (inter-)nationale bedrijven, gaan de uitdaging aan om tegen elkaar te racen op de Noordzee. Dit is niet zomaar een zeilrace; de wedstrijdvloot zal bestaan uit maar liefst 23 van de meest unieke klassieke zeilschepen dat ons varend erfgoed bezit!

Showstart door Simeon Tienpont & Rutger van Schaardenburg
Deze ochtend zullen de klassieke zeilschepen vertrekken vanuit de Veerhaven in Rotterdam. Voor de Erasmusbrug zal middels kanonschoten het startsein worden gegeven door Simeon Tienpont (Schipper team AkzoNobel van de Volvo Ocean Race) en Rutger van Schaardenburg (Olympisch laserzeiler van team Delta Lloyd). Het startschot zal gegeven worden vanaf de clipper Stad Amsterdam waar ook een VIP evenement wordt georganiseerd voor de CEO's en partners van de deelnemende bedrijven.

Oversteek naar Engeland
Traditioneel getuigde loggers, schoeners, barkentijnen, klippers, twee- en driemasters vormen samen een van de grootste vloten ooit in Nederland. Onder toeziend oog van ervaren schippers varen de young professionals diverse wedstrijdetappes met als einddoel de oversteek naar Engeland.

Deelnemende bedrijven
De deelnemende bedrijven van 2016 editie zijn: ABN Amro, Accenture, AkzoNobel, Ampelmann, Clifford Chance, Damen Shipyards, De Brauw Blackstone Westbroek, Deloitte, Delta Lloyd, Flow Traders, Fokker, Ministerie van Defensie, Ministerie Infrastructuur & Milieu, NautaDutilh, NN Group, Philips, Rabobank, Randstad, RTL, Seaway Heavy Lifting, Shell en Siemens. Daarnaast zal de organisatie het leidende schip bemannen.

Namens de gehele organisatie van ROTCYP 2016,

Jolien de Louw
Public Relations, Race of the Classics for Young Professionals 2016
T: +31 (0)6 19 29 32 65 | E: pr@rotcyp.nl | W: www.rotcyp.nl

Heeft u interesse om bij de showstart vandaag (11:00 - 12:30) aanwezig te zijn aan boord van de clipper Stad Amsterdam? Of wilt u in contact komen met een team? Bel dan PR (Jolien de Louw - 0619293265). Mocht u verder nog vragen hebben, neem gerust contact met ons op.

Stichting Race Of The Classics

Veerhaven Rotterdam