Bisschop Punt akkoord met bouw Mariale bedevaartkerk in Amsterdam

Honderd miljoen nodig volgens bisschop Punt voor bouw van langverwachte Mariale bedevaartkathedraal naar model van de Aya Sophia in Istanboel .

"Vrouwe van alle Volkeren"
60 Jaar geleden verscheen Maria aan een bewoonster van de Rivierenbuurt in Amsterdam maakte zich bekend als "Vrouwe van alle Volkeren" en vroeg om de bouw van een kerk ter hare ere .

Hoogste kerkelijke erkenning
Nadat de "Amsterdamse" Maria devotie tot "de Vrouwe " zich over de hele wereld verspreid had heeft de huidige bisschop van Haarlem-Amsterdam op 31 mei 2002 het "constat de supernaturalitate "uitgesproken - de officiële kerkelijke goedkeuring van de Amsterdamse Mariaverschijning.

Congres
Tijdens een internationaal congres rond de devotie tot de "Vrouwe" in de RAI op 22 mei van dit jaar, heeft Mgr. Punt zijn goedkeuring uitgesproken voor de bouwplannen van de stichting "Lourdes aan de Amstel" voor een Mariale bedevaartskerk voor "de Vrouwe".

Architect
Pi de Bruijn , partner bij de Architecten Cie. heeft zich in principe bereid verklaard het ontwerp van deze bedevaartkathedraal te maken.

Locaties
De bedevaartkathedraal kan in de kop van de Zuid-as gebouwd worden. in de omgeving van de RAI waar nog enige locaties beschikbaar zijn .

Dogma
Het vijfde Mariale dogma dat binnen enkele jaren afgekondigd zal worden waarbij Maria erkend wordt als medeverlosseres , middelares en voorspreekster voor de gehele mensheid was het hoofdthema van de Amsterdamse verschijningen.
De afkondiging van dit dogma, en de al wereldwijd verspreide devotie tot de Amsterdamse "Vrouwe van alle Volkeren" kunnen naar schatting 10 á 20 miljoen pelgrims per jaar naar Amsterdam trekken.

Multicultureel en Islam
De boodschappen die door Maria in Amsterdam gegeven zijn hebben een sterk oecumenisch en globaal karakter .
Een sterke link met de Islam , waar Maria als een van de grote vrouwen van de Koran (!) vereerd wordt maakt van Maria als de Vrouwe van alle volkeren een verbindend figuur en symbool van eenheid.

De mogelijkheden voor Amsterdam als multiculturele cultuurstad in combinatie met een multireligieuze bedevaartsplaats zijn gezien de feiten realistisch .
Het multireligieuze karakter van deze katholieke - officieel goedgekeurde - Mariaverschijning en de al wereldwijd verspreidde devotie alsmede de aankomende dogma verklaring die in de Amsterdamse verschijning zijn oorsprong vindt, maken een scenario voor Amsterdam als grote bedevaartsplaats zeer waarschijnlijk.

De stichting "Lourdes aan de Amstel" zal binnenkort met de fondswerving voor de bouw van de bedevaartskerk beginnen .

Stichting Lourdes aan de Amstel
Amstelveenseweg 131