Siemens Real Estate zet wereldwijd Planon-software in voor vastgoedbeheer

NIJMEGEN, Nederland, October 11, 2016 /PRNewswire/ --

~ Harmonisering en standaardisering van bedrijfsprocessen, -diensten en IT ~
Siemens Real Estate (SRE) zet in het kader van het project ONE Global, waarmee ze de harmonisering en standaardisering van haar bedrijfsprocessen en diensten op basis van een wereldwijde Real Estate-oplossing wil versnellen, wereldwijd Planons Integrated Workplace Management System (IWMS) [http://planonsoftware.com/nl/actueel/knowledge-center/begrippenlijst/iwms/?utm_source=Press-release&utm_medium=Press-release&utm_campaign=Siemens_Real_Estate_deploys_Planon_real_estate_management_software_worldwide ] in. Deze standaard Planon-oplossing zal Siemens ondersteunen het vastgoed gedurende de volledige levenscyclus efficient te beheren. De cloud-oplossing wordt in het IT-landschap van het Siemens-concern geintegreerd. De onderneming wil hiermee een wereldwijd uniform, centraal en geintegreerd systeem ter ondersteuning van de SRE-bedrijfsprocessen definieren en implementeren.
SRE beheert momenteel circa 15 miljoen vierkante meter aan kantoor-, bedrijfs- en productieruimte en speciale ruimten op meer dan 2400 locaties van Siemens AG wereldwijd. Planons IWMS biedt hiervoor een breed scala aan vooraf geconfigureerde en sectoroverschrijdende geintegreerde standaardprocessen.
Dr. Stephan Jakoby, Chief Financial Officer van Real Estate legt uit:
"De door Planon aangeboden oplossing stelt ons in staat om via een wereldwijd uniform systeem onze Real Estate-bedrijfsprocessen over de totale levenscyclus van een vastgoedobject te ondersteunen. Dit vormt voor ons een uitstekende productiviteitsmaatregel, waardoor we ons Corporate Real Estate-bedrijf optimaal en toekomstgericht kunnen beheren. Aan de ene kant kunnen we onze IT-kosten aanzienlijk reduceren en aan de andere kant kunnen we dankzij de standaardisering en vereenvoudiging van processen de effectieve werkbelasting van onze eenheden beduidend verminderen."
Pierre Guelen, oprichter en CEO van de Planon Group, voegt toe: "Siemens Real Estate krijgt in Planon een innovatieve partner met vestigingen wereldwijd en een geintegreerd IWMS-systeem dat klaar is voor de toekomst, en dat als 'single-source-of-truth [http://planonsoftware.com/nl/over-planon/waarom-planon/?utm_source=Press-release&utm_medium=Press-release&utm_campaign=Siemens_Real_Estate_deploys_Planon_real_estate_management_software_worldwide ] ' alle gebruikers wereldwijd via een centraal platform verenigt. Dankzij de focus op de vooraf geconfigureerde standaardprocessen en het gebruik in de cloud profiteert Siemens Real Estate bovendien van eenvoudige updatemogelijkheden en een lage Total Cost of Ownership."
Over Planon
Met meer dan dertig jaar ervaring in het IWMS-domein is Planon een internationale, marktleidende softwareleverancier die organisaties ondersteunt die streven naar optimalisatie van werkplekken, vastgoed en bijbehorende dienstverlening. Planon levert innovatieve softwareoplossingen, bewezen best practices en professionele ondersteuning die bijdragen aan het verhogen van productiviteit en kostenefficiency. Planon's geintegreerde, toekomstbestendige oplossingen leveren betrouwbare managementinformatie. Meer leren over Planon's FMIS-oplossing? Bezoek dan http://planonsoftware.com.

Planon

CONTACT: Meer informatie, neem dan contact op met: Daphne Tollenaar,Daphne.tollenaar@planonsoftware.com, +31 24 6413135

PR Newswire