Asia Pacific Cruise Congress 2016 wordt gehouden in Baoshan, Shanghai

De weg naar wereldwijde cruisemarkt voorbereiden voor China

SHANGHAI, 10 oktober 2016 /PRNewswire/ -- Het Asia Pacific Cruise Congress 2016 zal op 12 en 13 oktober 2016 worden gehouden in het Lake Malaren International Convention Center in het Baoshan-district van Shanghai in China. Het evenement van dit jaar krijgt het thema "Paving the way for China's place in the global cruise economy" (De weg naar wereldwijde cruisemarkt voorbereiden voor China) en wordt samen met de districtoverheidsinstantie van Shanghai Baoshan en de Shanghai University of Engineering Science georganiseerd met organisatorische bijdragen van Shanghai Wusongkou International Cruise Terminal Development Co., Ltd., Seatrade UBM en het Shanghai International Cruise Business Institute. Het evenement brengt circa 100 topexecutives bijeen van grote cruiselinemerken alsook overheidsofficials, experts uit de sector en andere grote belanghebbenden uit de cruisesector uit meer dan tien landen en regio's wereldwijd, die zullen deelnemen aan algemene congressessies die zijn gericht op de impact die China heeft op de regionale en internationale cruisemarkten, zowel nu als in de toekomst.

Baoshan is in zijn rol op de kruising tussen de 21e-eeuwse zijderoute over zee (een initiatief van de Chinese overheid om de voormalige handelsroute over zee nieuw leven in te blazen) en de economische zone van de rivier de Yangtze, het belangrijkste offshorecentrum en internationale passagiersterminal geworden. Als de grootste cruiseterminal van Azië is het havendistrict ontwikkeld van een groot productiepunt voor staal tot een centrum voor de aankomst en afvaart van cruiseschepen. Het congres nodigt experts op dit gebied uit de hele wereld uit om deel te nemen aan speciale fora, gesprekken over technologie, overleg over beleid en fora waarbij CEO's van terminals op de hoogte kunnen blijven van de nieuwste informatie en kennis uit de sector en deze kunnen bespreken met focus op de ontwikkeling van cruisemarkten in China en de rest van de regio Azië/Pacific, de mogelijkheden van de Chinese cruisemarkt en het positieve effect dat een dergelijke markt naar verwachting zal hebben op de voornaamste terminals van de regio alsook de ontwikkeling van beleid inzake de cruisesector in Baoshan, Shanghai en de rest van China. De verschillende fora, praatsessies en discussies tijdens het congres zullen naar verwachting veel doen voor de gezonde en duurzame ontwikkeling van regionale cruisemarkten.

Ga voor meer informatie naar de officiële website van de districtoverheidsinstantie van Shanghai Baoshan: http://bsq.sh.gov.cn/ [http://bsq.sh.gov.cn/]

Shanghai Baoshan District Government

CONTACT: Shuhao Shao,+86 189 1777 2532,bsqxwb@163.com