Derde The Blind Run levert Euro 23.235,-- op

The Blind Run levert Euro 23.235,-- op

Ruim 115 hardlopers kwamen vandaag in Doorn in actie om geld in te zamelen voor een veelbelovend project waarmee Vereniging Bartiméus Sonneheerdt het onderwijs aan blinde en slechtziende kinderen wil verbeteren. De lopers deden dat op een heel speciale manier: twee aan twee, via een kort lint met elkaar verbonden. De ene loper kan wél zien, de ander is blind, slechtziend of geblinddoekt. De duo's liepen op het parcours in totaal meer dan 520 gesponsorde kilometers, goed voor een bedrag van Euro 23.235,-- Onder de lopers waren ook dit jaar weer diverse topsporters met een visuele beperking, waaronder paratriatleet Daniël Knegt en de paralympiërs wielrenner Vincent ter Schure en paratriatleet Joleen Hakker.

Aline Soerdjpal van Vereniging Bartiméus Sonneheerdt: "Een geweldige dag en een geweldig resultaat. We gaan het ingezamelde geld besteden aan de ontwikkeling van modern, digitaal onderwijs dat speciaal is afgestemd op leerlingen met een visuele beperking. Voor de scholen van Bartiméus willen we bestaande digitale lesmethodes laten aanpassen en moderne onderwijsmiddelen zoals digiborden en verrijdbare grote beeldschermen aanschaffen. Kortom, de leerlingen alles bieden wat ze nodig hebben om goed mee te kunnen komen in onze snel veranderende samenleving. Zodat ze niet met 1-0 achterstaan als ze van school komen, maar ook kans maken op een opleiding en werk."

Voor de blinde, slechtziende, geblinddoekte én ziende deelnemers was het een bijzondere belevenis.
"Ik hoop met mijn deelname aan The Blind Run andere mensen met een visuele handicap te inspireren om ook te gaan sporten," vertelt blinde paratriatleet Joleen Hakker. "Ik wil laten zien wat er mogelijk is. En voor wie wel kan zien is het een unieke ervaring om geblinddoekt hard te lopen. Je gaat je beter inleven in hoe het is om blind of slechtziend te zijn. Je moet goed communiceren met je loopmaatje. Dat kost je energie, maar uiteindelijk levert meedoen aan The Blind Run ook veel energie op, doordat je met zoveel mensen samen loopt en je inzet voor een goed doel."

Contactpersonen:
Vereniging Bartiméus Sonneheerdt en The Blind Run
Aline Soerdjpal, asoerdjpal@steunbartimeus.nl, 030 693 50 47, 06 290 473 11

NewInfluence
Bianca Koning, Bianca@newinfluence, 06 303 650 22

Over Vereniging Bartiméus Sonneheerdt
Al ruim 100 jaar maakt Vereniging Bartiméus Sonneheerdt zich sterk om met innovatieve projecten mensen die blind of slechtziend zijn, jong en oud, zo volwaardig mogelijk te laten deelnemen aan de maatschappij. Projecten die de zelfredzaamheid en participatie verbeteren en zorgen voor meer onderlinge verbinding tussen ziende en niet-ziende mensen.

Vereniging Bartiméus Sonneheerdt - Utrechtseweg 82a - Postbus 999 - 3700 AZ Zeist
(030) 693 50 50 - Meer informatie: www.steunbartimeus.nl

Vereniging Bartiméus Sonneheerdt