Donorweek in Medisch Spectrum Twente van 10 t/m 16 oktober

Van 10 t/m 16 oktober 2016 is het Donorweek. Deze week vraagt Medisch Spectrum Twente (MST) aandacht voor orgaandonatie. Nog steeds moeten te veel mensen te lang wachten op een donororgaan. En dat kost mensenlevens. Het doel van de donorweek is om mensen te stimuleren hun keuze over orgaandonatie vast te leggen in het Donorregister.

Informatie over orgaandonatie
Tijdens de Donorweek wordt centraal in ziekenhuis MST in Enschede een informatiepunt ingericht met informatie over orgaandonatie. De donatiecoördinator in MST beantwoordt daar samen met vrijwilligers overdag vragen over donatie en er is altijd de mogelijkheid om ter plekke meteen de registratieformulieren in te vullen om uw keuze 'ja' of 'nee' vast te leggen: Een leven redden. Je hebt het in je.

Donatie na euthanasie
MST besteedt dit jaar extra aandacht aan donatie na euthanasie; over dit onderwerp wordt voor zorgverleners in de hele regio een symposium georganiseerd. Tijdens dit symposium, ter gelegenheid van 15 jaar donatiecoördinatie in MST, spreken huisartsen en andere medische professionals over hun ervaringen. Door van elkaar te leren verbeteren zij samen de zorg voor de Twentse patiënt.

Orgaandonatie.nu
Ben jij al donor? Inschrijven in het Donorregister kan op www.orgaandonatie.nu, eenvoudig met je DigiD. Ben je nog niet toe aan een beslissing en wil je meer weten over orgaan- en weefseldonatie? Kijk dan op www.transplantatiestichting.nl.

Geplaatst in:

Medisch Spectrum Twente