Glazenwassersbedrijven investeren in ouderen en zorgcentra

De glazenwassers- en schoonmaakbranche investeert jaarlijks volop in medewerkers met o.a. (vak)opleidingen. Nu willen de glazenwassersbedrijven graag op een andere manier hun maatschappelijke betrokkenheid tonen. Daarbij richten ze zich op ouderen. Meestal zien oudere mensen glazenwassers alleen als zij aan het werk zijn. Deze keer gaan de glazenwassers samen met ouderen sociale activiteiten doen. Daarmee willen ze verzorgers en vrijwilligers in zorgcentra ontlasten en helpen. Tijd en ruimte voor extra activiteiten is er vaak niet. Daar willen de glazenwasserbedrijven graag wat aan doen.

Week 49 is de actieweek
De activiteiten van de glazenwassersbedrijven worden in één week, kort voor Kerstmis geconcentreerd. In de week van 6 tot 11 december trekken verschillende glazenwassersbedrijven de zorgcentra in. Besteding van de tijd gebeurt in overleg met de zorgcentra. Het zullen laagdrempelige, maar sociaal belangrijke activiteiten zijn, zoals samen kerststukjes maken, voorlezen en een praatje bij een kop koffie of thee.

Deze bedrijven doen zeker mee
De bedrijven uit het bestuur van OSB/AWOG geven het voorbeeld en doen mee. Dat zijn Facilicom Services Group, Fortron B.V, RVS Glas- en Gevelonderhoud, Glazenwassersbedrijf Van Elten B.V., In-Ext Glasbewassing en D.S.G. Schoonmaakbedrijf B.V. Zij roepen de andere glazenwassersbedrijven op om ook mee te doen en iets extra's te doen in de actieweek. Op www.osb.nl wordt een speciale pagina ingericht.

Noot voor de redactie:
Bij OSB zijn 300 leden aangesloten die samen 70% van de markt realiseren. Zij zijn actief in schoonmaak van gebouwen (waaronder hotels), glazenwassen, gevelbehandeling, calamiteitenschoonmaak en reiniging in de voedingsmiddelenindustrie. In de branche werken 125.000 mensen, waarvan 100.000 bij OSB-leden. Vanaf 1 januari 2013 moeten alle leden aan de verplichtingen van het OSB-Keurmerk voldoen. Hiermee tonen de schoonmaak- en glazenwasserbedrijven aan dat zij vakkundig zijn, de administratie op orde hebben, hun belasting en premies betalen, eerlijk zaken doen en over de juiste verzekeringen beschikken.

Mocht u meer informatie willen, dan kunt u contact opnemen met:
Melanie Klerx, manager PR & Communicatie
OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten)
T (073) 648 38 50
M 06-201 38 105