Verkoop De XII Werken van ASTERIX vanaf 19 oktober a.s.

Betapress en Imapress verzorgen de lancering van 'De XII Werken van ASTERIX', een prachtige nieuwe uitgave van een onvergetelijk avontuur. De albums liggen vanaf 19 oktober in winkels in Nederland en België.

De twaalf werken van Asterix is geen stripverhaal maar een rijk geïllustreerd album gebaseerd op de allereerste Asterix tekenfilm: Asterix en de Helden (ook bekend onder de naam: Asterix verovert Rome). Op 6 oktober vindt de onthulling van de cover plaats in Parijs.

Deze populairste film van Asterix en zijn vrienden verscheen op 20 oktober 1976 in Frankrijk en viert deze herfst dus zijn 40ste verjaardag. Voor deze gelegenheid hebben Hachette, Albert Uderzo en Anne Goscinny besloten om een nieuwe, geïllustreerde uitgave te verzorgen van De 12 Werken van Asterix, op basis van het scenario van René Goscinny.

Aan de hand van meer dan 1000 schetsen en originele modelsheets die de co-auteur van de kleine Galliër destijds voor de productie van de film had gemaakt, heeft hij voor deze uitgave een totaal nieuw album samengesteld. In De 12 Werken van Asterix staan meer dan veertig nooit eerder gepubliceerde, paginagrote illustraties, met de pen geïnkt en ingekleurd met aquareltechniek en Albert Uderzo heeft voor deze uitgave een gloednieuwe cover getekend. Het album is vergelijkbaar met de geïllustreerde uitgave 'Hoe de kleine Obelix in de ketel van de druïde viel'.

Het verhaal:
Caesar krijgt van verschillende kanten te horen dat het Gallische dorp van Asterix en Obelix onoverwinnelijk is en dat de bewoners van het dorp daarom wel Goden moeten zijn. Caesar reist naar het dorp en geeft twaalf taken aan de bewoners van het dorp om te volbrengen, om aan te tonen dat ze Goden zijn. Als ze de taken volbrengen, zal Rome ze niet meer lastigvallen maar als ze in de opdracht falen, worden alle bewoners als slaaf afgevoerd.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Julia van Strijdhoven
Promotie- en Communicatiemanager Betapress/Imapress
Telefoon: 0031 161-45 7717 / 0031 6-229 528 72
E-mail: j.v.strijdhoven@betapress.audax.nl
Internet: www.betapress.nl / www.imapress.be

Over Betapress en Imapress:
Het Franse uitgeefbedrijf Hachette Livres heeft haar complete portfolio Asterix uitgaven voor zowel Nederland als België ondergebracht bij respectievelijk Betapress en Imapress.

In Nederland fungeert Betapress als uitgever en distributeur van het complete portfolio Asterix en in Belgie wordt deze rol de komende jaren door Imapress vervuld. Twee sterke Audax bedrijven met een groot distributienetwerk. Beide bedrijven hebben al een jarenlange historie en ervaring met het in de markt zetten van nieuwe Asterix albums, als met de verkoop van het gehele portfolio.

Betapress

Gilze en Turnhout