Ondernemers van Nu lanceert de campagne 'Voor verstandige handel'

Daarmee krijgen ondernemers een stem in het publieke debat over handelsverdragen als TTIP. Het blijft vanuit het bedrijfsleven relatief stil over deze handelsverdragen. En dat terwijl CETA en TTIP grote gevolgen gaan hebben voor het Nederlandse ondernemerslandschap. Ondernemers worden vaak gepresenteerd als diegenen die baat hebben bij vrijhandel. Maar hoe wordt dit vanuit het MKB ervaren? Ondernemers van Nu wil ondernemend Nederland informeren over deze handelsverdragen, het MKB bevragen op hun verwachtingen middels een internationale enquête die zal worden uitgevoerd door Motivaction, en de zorgen en alternatieven van ondernemers in politiek Den Haag laten horen. De onderhandelingen over het handelsverdrag met de Verenigde Staten, TTIP, lijken vast te lopen. Tijd voor een nieuwe koers!

"Economie op lange termijn draait om diversiteit en innovatie, met TTIP wordt onze economie een eenheidsworst. Dat maakt ons zwak" - Ruud Zandvliet, Taxi Electric.

"TTIP gaat over het oude economische denken in termen van "meer, meer, meer", terwijl wij juist werken aan een betere economie."- Chiel van Leeuwen, Vandebron.

Over Ondernemers van Nu
Ondernemers van Nu is een ondernemerscollectief met MKB-ers die middels hun bedrijfsactiviteiten de transitie naar een nieuwe (circulaire, duurzame) economie willen versnellen. Het oude economische denken is gebaseerd op economische groei van méér productie en méér handel. Daarvan zijn de gevolgen terug te zien in onze leefomgeving: vervuiling, klimaatverandering, uitputting van grondstoffen, overproductie en een groeiende ongelijkheid. De handelsverdragen TTIP en CETA stimuleren het oude economische denken en zetten in op nog meer groei. Ondernemers van Nu gaat voor een schoon en eerlijk ondernemersklimaat; een duurzame en solidaire economie, waarin people en planet voor corperate profits gaan. Een handelsverdrag zou dit nieuwe economische denken als uitgangspunt moeten nemen, aldus Ondernemers van Nu.
Voor meer informatie: https://www.ondernemersvannu.eu

Geplaatst in: