Aegon koopt aandelen in om verwatering door interim stock dividend 2016 tegen te gaan

DEN HAAG, Nederland, October 3, 2016 /PRNewswire/ --

Aegon koopt 30.765.224 gewone aandelen in om het verwateringseffect tegen te gaan van het in aandelen uitgekeerde interim-dividend 2016. De ingekochte aandelen worden aangehouden en worden ingezet voor toekomstig dividend in aandelen.
Aegon heeft een derde partij ingeschakeld om de inkoop van de eigen aandelen uit te voeren. De transacties starten op 3 oktober 2016 en worden naar verwachting vóór of op 11 november 2016 afgerond. De gewone aandelen worden ingekocht tegen maximaal de dagelijkse naar volume gewogen gemiddelde prijs. Aegon geeft wekelijks een update van de transacties op aegon.com/sharebuyback [http://www.aegon.com/sharebuyback ].
Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website [http://www.aegon.com/news ].
Over Aegon
Aegon's geschiedenis gaat ruim 170 jaar terug - tot de eerste helft van de negentiende eeuw. Inmiddels is Aegon uitgegroeid tot een internationale onderneming met activiteiten in meer dan 20 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Als aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer behoort het bedrijf nu tot de toonaangevende financiële dienstverleners ter wereld. Aegon heeft een duidelijke doelstelling om mensen te helpen financiële zekerheid te bereiken in alle fasen van hun leven. Meer informatie: aegon.com/about [http://www.aegon.com/about ] .
     Noot voor de redactie (Engelstalig)
Aegon's brands & markets [http://www.aegon.com/en/Home/About/Brands--markets/?id=62629 ]
Company presentation [http://www.aegon.com/en/Home/Investors/News/Presentations/Archive/Introduction-to-Aegon/?id=31260 ]
Aegon fact sheets [http://www.aegon.com/en/Home/Investors/Fact-Sheets/?id=43432 ]